Bu araştırma,
üniversite öğrencileri ile öğretim elemanlarının birbirleriyle olan
iletişimleri konusundaki görüşleri ve varsa iletişim engellerinin belirlenmesi
ve bu konuda neler olduğunun saptanması amacıyla yapılan betimsel bir
çalışmadır.
Araştırma; Eğitim
Fakültesi; Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Sınıf Öğretmenliği Bölümleri,
Edebiyat Fakültesi; Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, Türk Dili ve Edebiyatı
Bölümleri, Fen Fakültesi; Biyoloji ve Kimya Bölümleri ile İletişim Fakültesi:
Gazetecilik. Radyo-TV Bölümlerinden toplam 305 üçüncü sınıf öğrencisi ve 85
öğretim elemanı örneklemi oluşturmuştur. Teri toplama aracı olarak, Bolal
(1090) tarafından geliştirilen “Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişim Ölçeği.
Öğrenci-Öğretim Elemanı İletişimi Ölçeği” ile araştırmacı tarafından
oluşturulan soru formu kullanılmıştır. Ölçeklere ilişkin yapılan güvenilirlik
çalışması sonucu, Üniversite öğrencilerinin “Öğrenci-Öğretim Elemanı İletişimi”
Ölçeğinin Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı r .9048, “Öğretim
Elemanı-Öğrenci İletişim” Ölçeğinin Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı r
.8884 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde, yüzde, frekans, aritmetik
ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varvans analizi ve duncan testi,
korelasyon uygulanmış, önem düzeyi .05 ve .01 olarak alınmıştır.
Araştırmanın
sonuçları; öğrenciler He öğretim elemanlarının birbirleriyle olan
iletişimlerinin yeterlilik düzeyinin oldukça düşük olduğunu ortaya koymuştur.
Öğretim elemanlarının öğrencileriyle olan iletişimlerine ilişkin görüşleri ile
öğrencilerin öğretim elemanlarıyla olan iletişimlerine ilişkin görüşleri arasında
bazı değişkenler açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar
bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 4 |