Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAMDA SANATSAL BOYUT: ART NOUVEAU (YENİ SANAT) REKLAM POSTERLERİ

Yıl 2010, Sayı: 5, 25 - 40, 15.06.2010

Öz











Reklam sanat ilişkisine yönelik
olarak yapılan birçok tartışma, reklamcılığın görsel malzemeyi oluşturmak
için kullandığı tasarımları ve mesajım vurgulamak amacıyla ne tarz bir
anlatım yolunu seçtiğini göz ardı etmektedir. Özellikle reklam
posterlerinin tasarımı, geçmişlen bugüne resim sanatında birbirini izleyen
sanal akımlarıyla derin bir ilişki içerisinde olmuş, sanatçının ya da
tasarımcının, bu sanat akımlarından ve sanat tarihi kuramlarından kaynaklanan
yapılandırmaları kendi yaratımlarındaki ifade tarzında etkili olmuştur.
Günümüzde kolleksiyonerler tarafından bir sanat eseri olarak görülen ‘Art
Nouveau’ reklam posterleri “reklam posteri”nin ticari bir ikna aracı olmasının
ötesinde bir sanat eseri olarak kabul edilebileceğinin kanıtıdır. Art Nouveau
reklam posteri tasarımının duayenlerinden Jules Cheret ve Cappiello ’nun afiş
tasarımları dışında, farklı mekanlarda duvar süslemeleri de vardır. Prag’da
bulunan Lord Mayors Hail’ u dekore eden Alphonse Mııcha ise dönemin reklam
posteri tasarımcılarının aynı zamanda bir sanatçı olduğu gerçeğini
hatırlatmaktadır. Bu çalışmada, Fransız ‘Art Nouveau’ reklam posterlerinin
bir sanat



eseri olarak kabul edilmesi
gerekliliğine yönelik olarak, 1890-1920 yıllan arasında tasarlanan Art
Nouveau reklam posterleri biçim ve içerik açısından ele alınacaktır. Bundan
başka, reklam posterlerinin biçimsel yapısı bağlamında; 'Art.s and Crafits'
akımı, Japon ahşap oymacılığı ve Japon resim sanatının etkileri
incelenecektir. İçerik olarak incelendiğinde ise marka imajı ve sadakati
oluşturmaya yönelik ilk görsel çalışmalar olarak kabul edilen bu reklam posterlerinin
mesaj aktarımında, elit kitleye ait ürünlerin ve kadın figürünün
kullanımının posterlerin tasarımına sanatsal bir boyut kazandırdığı gerçeği
ortaya konulacaktır.



Kaynakça

  • HILTON Matthew, DAUNTON Martin J. (2001). “The Politics of Consumption: Material Culture and Citizenship in Europe and America”. UK: Berg Publishers.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Kılınçarslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Kılınçarslan Y. (2010). REKLAMDA SANATSAL BOYUT: ART NOUVEAU (YENİ SANAT) REKLAM POSTERLERİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(5), 25-40.
AMA Kılınçarslan Y. REKLAMDA SANATSAL BOYUT: ART NOUVEAU (YENİ SANAT) REKLAM POSTERLERİ. Yeni Düşünceler Dergisi. Haziran 2010;(5):25-40.
Chicago Kılınçarslan Yasemin. “REKLAMDA SANATSAL BOYUT: ART NOUVEAU (YENİ SANAT) REKLAM POSTERLERİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 5 (Haziran 2010): 25-40.
EndNote Kılınçarslan Y (01 Haziran 2010) REKLAMDA SANATSAL BOYUT: ART NOUVEAU (YENİ SANAT) REKLAM POSTERLERİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 25–40.
IEEE Kılınçarslan Y., “REKLAMDA SANATSAL BOYUT: ART NOUVEAU (YENİ SANAT) REKLAM POSTERLERİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 5, ss. 25–40, Haziran 2010.
ISNAD Kılınçarslan Yasemin. “REKLAMDA SANATSAL BOYUT: ART NOUVEAU (YENİ SANAT) REKLAM POSTERLERİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 (Haziran 2010), 25-40.
JAMA Kılınçarslan Y. REKLAMDA SANATSAL BOYUT: ART NOUVEAU (YENİ SANAT) REKLAM POSTERLERİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010;:25–40.
MLA Kılınçarslan Yasemin. “REKLAMDA SANATSAL BOYUT: ART NOUVEAU (YENİ SANAT) REKLAM POSTERLERİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 5, 2010, ss. 25-40.
Vancouver Kılınçarslan Y. REKLAMDA SANATSAL BOYUT: ART NOUVEAU (YENİ SANAT) REKLAM POSTERLERİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010(5):25-40.