Hızla değişen pazar koşullarında,
rekabetin günden güne artması sonucu, benzer malları üreten çok sayıda
firma, pazarlama iletişimi elemanlarını daha profesyonel ve daha rasyonel
kullanmak zorunda kalmaktadır. Üretici ile tüketici arasındaki uzaklığın
giderek arttığı, dolayısıyla üretici ile tüketicinin doğrudan iletişiminin
de koptuğu göz önüne alınırsa, üreticiden tüketiciye doğru yol alan bir
iletişim biçimi olan reklamın, günümüz üretici işletmeleri için ne
denli önemli ve göz ardı edilemez bir faktör olduğu da ortaya çıkmaktadır.
Yapılan çalışmada reklamcılıkta önemli yöntem ve tekniklerden biri olan
döneme ilişkin reklam hazırlama, ramazan ayına özel reklamlar temelinde incelenmektedir.
Yapılan niceliksel ve niteliksel analizler sonucunda, başta gıda sektörü
olmak üzere otomotiv, bankacılık, basın, bilişim sektörlerine ait ulusal ve
uluslararası firmaların ramazan ayına özel reklamlar hazırladığı ve bu
reklamlarda kalabalık iftar sofraları, davul, sahur, gölge oyunu, mahya, fes,
bıyık, mehter marşı, sandal ile gezi gibi ramazan ayına ait temsillerin yer
aldığı tespit edilmiş, buna ek olarak 2009 yılında bu tür reklamların
arttığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 5 |