Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TV REKLAMLARINDA RAMAZAN AYINA AİT TEMSİLLER

Yıl 2010, Sayı: 5, 53 - 68, 15.06.2010

Öz











Hızla değişen pazar koşullarında,
rekabetin günden güne artması sonucu, benzer malları üreten çok sayıda
firma, pazarlama iletişimi elemanlarını daha profesyonel ve daha rasyonel
kullanmak zorunda kalmaktadır. Üretici ile tüketici arasındaki uzaklığın
giderek arttığı, dolayısıyla üretici ile tüketicinin doğrudan iletişiminin
de koptuğu göz önüne alınırsa, üreticiden tüketiciye doğru yol alan bir
iletişim biçimi olan reklamın, günümüz üretici işletmeleri için ne
denli önemli ve göz ardı edilemez bir faktör olduğu da ortaya çıkmaktadır.
Yapılan çalışmada reklamcılıkta önemli yöntem ve tekniklerden biri olan
döneme ilişkin reklam hazırlama, ramazan ayına özel reklamlar temelinde incelenmektedir.
Yapılan niceliksel ve niteliksel analizler sonucunda, başta gıda sektörü
olmak üzere otomotiv, bankacılık, basın, bilişim sektörlerine ait ulusal ve
uluslararası firmaların ramazan ayına özel reklamlar hazırladığı ve bu
reklamlarda kalabalık iftar sofraları, davul, sahur, gölge oyunu, mahya, fes,
bıyık, mehter marşı, sandal ile gezi gibi ramazan ayına ait temsillerin yer
aldığı tespit edilmiş, buna ek olarak 2009 yılında bu tür reklamların
arttığı saptanmıştır.



Kaynakça

  • AKYÜREK, R. (1996). Reklamın Globali, Kurgu. Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Sayı: 14: 229-232.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nesrin Kula Bu kişi benim

Ümit Demı̇r Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Kula, N., & Demı̇r U. (2010). TV REKLAMLARINDA RAMAZAN AYINA AİT TEMSİLLER. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(5), 53-68.
AMA Kula N, Demı̇r U. TV REKLAMLARINDA RAMAZAN AYINA AİT TEMSİLLER. Yeni Düşünceler Dergisi. Haziran 2010;(5):53-68.
Chicago Kula, Nesrin, ve Demı̇r Ümit. “TV REKLAMLARINDA RAMAZAN AYINA AİT TEMSİLLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 5 (Haziran 2010): 53-68.
EndNote Kula N, Demı̇r U (01 Haziran 2010) TV REKLAMLARINDA RAMAZAN AYINA AİT TEMSİLLER. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 53–68.
IEEE N. Kula ve Demı̇r U., “TV REKLAMLARINDA RAMAZAN AYINA AİT TEMSİLLER”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 5, ss. 53–68, Haziran 2010.
ISNAD Kula, Nesrin - Demı̇r Ümit. “TV REKLAMLARINDA RAMAZAN AYINA AİT TEMSİLLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 (Haziran 2010), 53-68.
JAMA Kula N, Demı̇r U. TV REKLAMLARINDA RAMAZAN AYINA AİT TEMSİLLER. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010;:53–68.
MLA Kula, Nesrin ve Demı̇r Ümit. “TV REKLAMLARINDA RAMAZAN AYINA AİT TEMSİLLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 5, 2010, ss. 53-68.
Vancouver Kula N, Demı̇r U. TV REKLAMLARINDA RAMAZAN AYINA AİT TEMSİLLER. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010(5):53-68.