Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FUTBOLLA İLGİLİ HABERLERDE YARATILAN STEREOTİPLER VE ÖZDEŞLEŞTİRİLEN CİNSEL KİMLİKLER

Yıl 2010, Sayı: 5, 107 - 122, 15.06.2010

Öz











Kitle
iletişim araçları futbol kültürünü sunarken “futbola ve futbolcuya
atfettiği değer” ile kitleleri, tüketim ideolojisine koşullandırmakta,
siyasetten, sosyal olayların gerçeklik zemininden uzaklaştırmakta ve bireyi
yapay bir çevre içine itmektedir. Birey bu çevrede giderek özdeşleştiği
bu alandaki stereotipler (basmakalıp vargılar) ve kimlikler ile toplumla
“yeniden bütünleşme” yoluyla yabancılaşmaktan alıkonulmaktadır.



Bireyler,
futbol alanında sunulan stereotipler ve öne çıkarılan kimliklerle (zengin,
başarılı, güzel bayanlarla yaşayan, vb) özdeşleşmektedir. Bu dünya aynı zamanda
erkek egemen değerlerin ve yönelimlerin doyurulduğu da bir alandır. Futbol
bir erkek sporu olarak kitle iletişim araçları yoluyla popülerleştirilmekte
ve öteki (kadın) cinsel kimlikleri geri plana düşmektedir. Araştırma,
Fanatik gazetesinin 1999-2000 Ağustos-Eylül ayları ile aynı ayların 2000-2001
tarihlerinin karşılaştırmalı olarak, Beşiktaş ve Galatasaray futbol
takımlarına yönelik yarattığı stereotipler ve özdeşleştirilen cinsel
kimlikler anlambilimsel çözümleme ile betimlenmeye çalışılacaktır. 



Kaynakça

  • BAYSAL. A. (1981). Sosyal ve Örgütsel Psikolojide Tutumlar. İstanbul: İstanbul Üniv.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Çatalcalı Soyer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Çatalcalı Soyer A. (2010). FUTBOLLA İLGİLİ HABERLERDE YARATILAN STEREOTİPLER VE ÖZDEŞLEŞTİRİLEN CİNSEL KİMLİKLER. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(5), 107-122.
AMA Çatalcalı Soyer A. FUTBOLLA İLGİLİ HABERLERDE YARATILAN STEREOTİPLER VE ÖZDEŞLEŞTİRİLEN CİNSEL KİMLİKLER. Yeni Düşünceler Dergisi. Haziran 2010;(5):107-122.
Chicago Çatalcalı Soyer Ayşe. “FUTBOLLA İLGİLİ HABERLERDE YARATILAN STEREOTİPLER VE ÖZDEŞLEŞTİRİLEN CİNSEL KİMLİKLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 5 (Haziran 2010): 107-22.
EndNote Çatalcalı Soyer A (01 Haziran 2010) FUTBOLLA İLGİLİ HABERLERDE YARATILAN STEREOTİPLER VE ÖZDEŞLEŞTİRİLEN CİNSEL KİMLİKLER. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 107–122.
IEEE Çatalcalı Soyer A., “FUTBOLLA İLGİLİ HABERLERDE YARATILAN STEREOTİPLER VE ÖZDEŞLEŞTİRİLEN CİNSEL KİMLİKLER”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 5, ss. 107–122, Haziran 2010.
ISNAD Çatalcalı Soyer Ayşe. “FUTBOLLA İLGİLİ HABERLERDE YARATILAN STEREOTİPLER VE ÖZDEŞLEŞTİRİLEN CİNSEL KİMLİKLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 (Haziran 2010), 107-122.
JAMA Çatalcalı Soyer A. FUTBOLLA İLGİLİ HABERLERDE YARATILAN STEREOTİPLER VE ÖZDEŞLEŞTİRİLEN CİNSEL KİMLİKLER. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010;:107–122.
MLA Çatalcalı Soyer Ayşe. “FUTBOLLA İLGİLİ HABERLERDE YARATILAN STEREOTİPLER VE ÖZDEŞLEŞTİRİLEN CİNSEL KİMLİKLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 5, 2010, ss. 107-22.
Vancouver Çatalcalı Soyer A. FUTBOLLA İLGİLİ HABERLERDE YARATILAN STEREOTİPLER VE ÖZDEŞLEŞTİRİLEN CİNSEL KİMLİKLER. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010(5):107-22.