Kitle
iletişim araçları futbol kültürünü sunarken “futbola ve futbolcuya
atfettiği değer” ile kitleleri, tüketim ideolojisine koşullandırmakta,
siyasetten, sosyal olayların gerçeklik zemininden uzaklaştırmakta ve bireyi
yapay bir çevre içine itmektedir. Birey bu çevrede giderek özdeşleştiği
bu alandaki stereotipler (basmakalıp vargılar) ve kimlikler ile toplumla
“yeniden bütünleşme” yoluyla yabancılaşmaktan alıkonulmaktadır.
Bireyler,
futbol alanında sunulan stereotipler ve öne çıkarılan kimliklerle (zengin,
başarılı, güzel bayanlarla yaşayan, vb) özdeşleşmektedir. Bu dünya aynı zamanda
erkek egemen değerlerin ve yönelimlerin doyurulduğu da bir alandır. Futbol
bir erkek sporu olarak kitle iletişim araçları yoluyla popülerleştirilmekte
ve öteki (kadın) cinsel kimlikleri geri plana düşmektedir. Araştırma,
Fanatik gazetesinin 1999-2000 Ağustos-Eylül ayları ile aynı ayların 2000-2001
tarihlerinin karşılaştırmalı olarak, Beşiktaş ve Galatasaray futbol
takımlarına yönelik yarattığı stereotipler ve özdeşleştirilen cinsel
kimlikler anlambilimsel çözümleme ile betimlenmeye çalışılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 5 |