Medya
etki araştırmalarının bir savı olarak ortaya çıkan gündem belirleme
yaklaşımına yönelik çalışmalarda son dönemde gündemin kimler tarafından
belirlendiği ve bu süreçte hangi taktik ve stratejilerin etkili olduğu
araştırılmaktadır. Gündemi yönlendirmeyi hedefleyen aktörlerin ve
faaliyetlerinin araştırıldığı bu çalışmalarda, internet kullanımının
giderek önem kazandığı stratejik halkla ilişkiler ve iletişim uygulamaları
öne çıkmaktadır. Gündem belirleme modelinin sonuna işaret ettiği yönünde
görüşler bulunsa da özellikle internetin, son dönemin en önemli iletişim
mecrası ve kanalı niteliğiyle gündem belirleme çalışmalarına konu olduğu
gözlenmektedir. Bununla birlikte politik iletişim çalışmaları başta olmak,
üzere internetin... medya gündemi niteliğiyle - bireylerin gündemlerini
etkileme ve yönlendirme amaçlı kullanımına ve başarılı kampanyalara giderek
daha sık rastlanmaktadır. Bu açıdan internet kullanımının öne çıktığı ve
seçmen gündemlerinin internet kanalıyla yönlendirilmesinin hedeflendiği;
Barack H. Ohama'nın 2008 yılı ABD Başkanlık Seçimleri politik iletişim
kampanyası, gündem belirleme kuramı temel alınarak halkla ilişkiler kampanya
tasarım aşamaları çerçevesinde incelenecektir. Kampanyaya ilişkin
değerlendirmelerle internet yoluyla gündemlerin yönlendirilmesine ilişkin
iletişim stratejilerinde başarı faktörlerinin tespit edilmesi
hedeflenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 5 |