Günümüz
iş yaşamında karşılaşılan problemlerin en büyüklerinden birisi de dinleme
becerisinin yeterince bilinmemesi ve doğru kullanılamamasından
kaynaklanmaktadır. Bu problemle başa çıkmanın en etkili yolu, kişilere etkin
dinlemeyi öğretmek, dinleme becerisini kazandırmak ve geliştirmekten geçer.
Kişilerarası iletişim sürecinde kişilerin karşısındakileri doğru anlamak
ve kendilerini doğru anlatmaları için, öncelikle etkin dinlemeyi
öğrenmeleri, daha sonra da uygulayabilmeleri gerekir. Diğer bir deyişle,
kişilerin bilgi, düşünce ve duygularını paylaştıkları iletişim sürecini
doğru algılayıp kavrayabilmeleri, etkin dinleme becerisini gerektirir. Bu
bağlamda çalışmada; özellikle işletmelerde çalışan personelin hem kurum
içi iletişimde çalışma arkadaşları ile yöneticileriyle hem de kurum dışı
müşteriyle sağlıklı iletişime girebilmelerinin temelini oluşturan etkin
dinlemeyi kazanmaları ve geliştirmelerinde eğitimin rolü ve öneminden söz
edilerek etkin dinleme becerisi eğitimi üzerinde durulmakta ve dinleme
becerisini geliştirme yönünde önerilerde bulunulmaktadır. Bunun sonucu
olarak, kişilerin daha sağlıklı kişilerarası iletişim sürecinden
geçmelerini sağlamak ve daha verimli iş ortamları yaratılması amaçlanarak
kişilere yol gösterilmeye çalışılacaktır.
İşletmelerde Eğitim Kişilerarası İletişim Dinleme Becerisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 5 |