Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ

Yıl 2010, Sayı: 5, 321 - 346, 15.06.2010

Öz











Günümüz
iş yaşamında karşılaşılan problemlerin en büyüklerinden birisi de dinleme
becerisinin yeterince bilinmemesi ve doğru kullanılamamasından
kaynaklanmaktadır. Bu problemle başa çıkmanın en etkili yolu, kişilere etkin
dinlemeyi öğretmek, dinleme becerisini kazandırmak ve geliştirmekten geçer.
Kişilerarası iletişim sürecinde kişilerin karşısındakileri doğru anlamak
ve kendilerini doğru anlatmaları için, öncelikle etkin dinlemeyi
öğrenmeleri, daha sonra da uygulayabilmeleri gerekir. Diğer bir deyişle,
kişilerin bilgi, düşünce ve duygularını paylaştıkları iletişim sürecini
doğru algılayıp kavrayabilmeleri, etkin dinleme becerisini gerektirir. Bu
bağlamda çalışmada; özellikle işletmelerde çalışan personelin hem kurum
içi iletişimde çalışma arkadaşları ile yöneticileriyle hem de kurum dışı
müşteriyle sağlıklı iletişime girebilmelerinin temelini oluşturan etkin
dinlemeyi kazanmaları ve geliştirmelerinde eğitimin rolü ve öneminden söz
edilerek etkin dinleme becerisi eğitimi üzerinde durulmakta ve dinleme
becerisini geliştirme yönünde önerilerde bulunulmaktadır. Bunun sonucu
olarak, kişilerin daha sağlıklı kişilerarası iletişim sürecinden
geçmelerini sağlamak ve daha verimli iş ortamları yaratılması amaçlanarak
kişilere yol gösterilmeye çalışılacaktır.



Kaynakça

  • ADAIR, J. (2006). Etkili İletişim. İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı: 49. 3. Baskı.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H. Aydan Silkü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Silkü, H. A. (2010). İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(5), 321-346.
AMA Silkü HA. İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. Haziran 2010;(5):321-346.
Chicago Silkü, H. Aydan. “İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 5 (Haziran 2010): 321-46.
EndNote Silkü HA (01 Haziran 2010) İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 321–346.
IEEE H. A. Silkü, “İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 5, ss. 321–346, Haziran 2010.
ISNAD Silkü, H. Aydan. “İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 (Haziran 2010), 321-346.
JAMA Silkü HA. İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010;:321–346.
MLA Silkü, H. Aydan. “İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 5, 2010, ss. 321-46.
Vancouver Silkü HA. İŞLETMELERDEKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÜRECİNDE ETKİN DİNLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE EĞİTİMİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010(5):321-46.