Anında
mesajlaşma olgusu esasen daha büyük bir fenomen olan bilgisayar aracılı
iletişimin en popüler formlarından biri olmaya başlamış ve gençler
arasında oldukça yaygın bir biçimde kullanılır hale gelmiştir. Bu nedenle bu
araştırma anında mesajlaşma olgusunu internetle beraber büyümüş bir
kuşak olan günümüz üniversite öğrencileri üzerinde kullanımlar/doyumlar
yaklaşımı ve sosyal bulunuştuk algısı açısından incelemeyi amaçlamıştır.
MSN Messenger programını kullanan 363 kişi üzerinde yapılan araştırma
sonuçlarına göre, programdan elde edilen doyumlar sosyal yarar, kişilerarası
yarar, uygunluk ve eğlence/rahatlama şeklinde sıralanabilir. Bunun yanında,
MSN Messenger programının öğrenciler üzerinde sosyal bulunuştuk hissi
uyandırdığı görülmüştür. Araştırmaya göre sıralanan tüm doyumlar,
sosyal bulunuştuk algısı ile pozitif bir ilişki içindedir. Bunun yanında
bazı demografik değişkenlerin elde edilen doyumlar ve sosyal bulunuştuk
algısı üzerinde etkili olabileceği anlaşılmıştır.
Bilgisayar Aracılı İletişim MSN Messenger Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Sosyal Bulunuştuk Kuramı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 5 |