Küreselleşmeyle birlikte toplumsal yaşamın birçok alanı yeniden şekillenmekte,
ekonomik, kültürel ve politik alanda yapısal değişim ve dönüşümler yaşanmaktadır.
Medya endüstrileri de bu süreçten etkilenerek çocuklara yönelik olarak
tasarlanan ürünlerin çıktılarında farklılaşmalara yol açmaktadır.
Çocuğun boş zaman etkinliği içinde değerlendirilen alanlardan biri
olarak dergiler, çocuğun geleceğe ilişkin anlamlar dünyasını oluşturmada
önemli bir aracı rol oynamaktadır. Çocuk bir yandan kendi yaş grubuna ait
sosyal ilişkiler ve değer yargılarını tanımlarken, diğer yandan da geleceğin
yetişkini olarak bu dünyanın değer yargılarıyla karşılaşmaktadır.
Bu makalenin amacı, okul öncesi ve ilköğretim döneminde çocuğun eğitimine
katkı sağlamak ve boş zamanını değerlendirme amacına yönelik olarak hazırlanan
dergilerde, aile kavramının nasıl kurgulandığını ön plana çıkarmaktır. Bu doğrultuda
dergilerin içeriğinde yer alan aile temsiline ilişkin stereotipler; niteliksel
içerik analizi yöntemi ile yorumlanmaya çalışılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2011 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 6 |