Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ

Yıl 2013, Sayı: 7, 33 - 56, 28.06.2013

Öz











Çevresel
şartlarda meydana gelen sürekli değişim, kurumları yeni çevre koşullarına uyum
sağlama ve değişimin getirdiği belirsizliğe karşı önlem almaya zorlamaktadır.
Belirsizlik durumunun yarattığı “ne yapacağını bilememe, korku panik ve stres”
ise pek çok sektörde işletmelerin kriz yönetimi uygulamalarına önem vermelerini
gerektirmektedir. Kriz yönetimi konusundaki eksik uygulamalar, kriz yönetiminin,
kriz durumu yaşandığında ele alınmaya başlamasına dayanmaktadır. Oysa kriz yönetimi;
kriz öncesi dönem, kriz dönemi ve kriz sonrası uygulamaları olmak üzere 3 aşamanın
tanımlanması, planlanması ve bu aşamalara uygun kriz iletişim planlarının
hazırlanmasını gerektirir.



Dünya’da
ve Türkiye’de, çevresel şartlarda meydana gelen değişimden en fazla etkilenen
sektörlerin başında turizm gelmektedir. Seyahat eden insanlar, seyahat
ettikleri şehir ve ülkelerde; özellikle sağlık, siyaset, savaş vb. etmenlere bağlı
olarak ortaya çıkan olumsuz koşullardan etkilenmekte ve kriz durumları bu tip
olumsuzlukların yaşandığı bölgelerin turizm göstergelerine kısa sürede negatif
yönde yansımaktadır. Bu nedenle özellikle turizm açısından destinasyonlarda
kriz yönetimi uygulamalarına ağırlık verilmeli, gerek yerel yönetimler gerekse
turizm işletmeleri kriz yönetim planlarına sahip olmalıdır. Bu amaçla ele
alınan “Turizm Destinasyonlarında Kriz İletişim Süreci ve Önemi” başlıklı çalışmada
turizm sektöründe kriz yönetiminin önemi ve gerekliliği üzerinde durulmaktadır.



Kaynakça

  • ANDERSON, A.B. (2006). Crisis Management in the Australian Tourism Industry: Preparedness, Personnel and Postscript. Tourism Management. 27.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nahit Erdem Köker Bu kişi benim

Mine Yeniçeri Alemdar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Köker, N. E., & Yeniçeri Alemdar, M. (2013). TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(7), 33-56.
AMA Köker NE, Yeniçeri Alemdar M. TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. Haziran 2013;(7):33-56.
Chicago Köker, Nahit Erdem, ve Mine Yeniçeri Alemdar. “TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 7 (Haziran 2013): 33-56.
EndNote Köker NE, Yeniçeri Alemdar M (01 Haziran 2013) TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 33–56.
IEEE N. E. Köker ve M. Yeniçeri Alemdar, “TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 7, ss. 33–56, Haziran 2013.
ISNAD Köker, Nahit Erdem - Yeniçeri Alemdar, Mine. “TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 (Haziran 2013), 33-56.
JAMA Köker NE, Yeniçeri Alemdar M. TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013;:33–56.
MLA Köker, Nahit Erdem ve Mine Yeniçeri Alemdar. “TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 7, 2013, ss. 33-56.
Vancouver Köker NE, Yeniçeri Alemdar M. TURİZM DESTİNASYONLARINDA KRİZ İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013(7):33-56.