Bu çalışma, Türk televizyon dizisi endüstrisinin genişlemesi ve dijital platformlar olan Netflix Türkiye, puhutv ve BluTV'nin Türkiye’de faaliyete geçmesi nedeniyle son on yılda televizyon dizilerinin üretim uygulamalarındaki değişikliklere odaklanmaktadır. Bu platformlar için üretilen dizilerde türler, karakterler, anlatı yapıları ve üslup seçenekleri ulusal televizyon kanallarında yayınlanan diğerlerine göre daha geniş bir yelpazededir; ancak bu dönüşümün üretim uygulamalarında bir yansıması olup olmadığı hala cevaplanması gereken bir sorudur. Bu makale seri üretim süreçlerinin yapılarını ve yaratıcılık üzerindeki sınırlamalarını yapımcılar, kanallar ve izleyiciler gibi üretim kararlarını etkileyen aktörlerin analizi ve nihai ürünleri üreten yaratıcı profesyoneller ile yapılan görüşmelerle inceleyip tartışmaya açacaktır.
This study focuses on the changes in creative production practices of Turkish television serials in the last decade due to the expansion of Turkish television serial industry and the fairly concurrent launch of three video-on-demand platforms, Netflix Turkey, puhutv and BluTV. The range of genres, characters, narrative structures and stylistic choices in the serials produced for these platforms is broader compared to others that are broadcast on national television channels; whether the changes on these new screens are reflected as transformations in the production practices remains a question to be answered. This paper investigates the structures of serial production processes and their limitations on creativity by means of an outlook of an analysis of actors that affect production decisions, including producers, channels, and audiences, and interviews with the creative people who actually produce the end products.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 14 |