Öz: Bu çalışmada;
kadınla ilişkilendirilen toplumsal rollerin medyada temsil biçimi ve ‘emtia
olarak feminizm (commodity feminism)’ ve ‘feminist reklam (femvertising)’
kavramları incelenmiştir. Kadının ekonomik bağımsızlığı ve esas tüketici hedef
kitlesi içerisinde yer alması, kadınlara yönelik program içeriklerinin ve
reklamların niceliğini artırmıştır. Ancak medya içeriklerinde;
çalışan-çalışmayan kadından beklenen, yerleşik rolleri pekiştirmeye yönelik,
istisnalar dışında, çok da bir değişim yaşanmamıştır. Şirketler, hem kadına
yüklenen yerleşik rolleri pekiştirmeye hizmet etmekte hem de yeni toplumsal
eylem gruplarına da kayıtsız kalamamaktadır. Bu durum, markaların reklamlarında
feminist söylemleri kullanmasıyla ve kendilerini feminist markalar olarak
konumlandırmalarıyla somutlaşmaktadır. Çalışmada; bu eğilimin, üçüncü dalga
feminizm hareketi ile yakın bir ilişki içerisinde olduğu belirtilen ‘Emtia
olarak feminizm’ ve ‘feminist reklamlar’ kavramıyla açıklanması, alanda
araştırma yapan akademisyenlere ve uygulayıcılara katkıda bulunması açısından
önemlidir.
Anahtar
Kelimeler: Toplumsal cinsiyet, öteki, emtia olarak feminizm, feminist
reklamlar, medyada kadının temsili
Toplumsal cinsiyet öteki emtia olarak feminizm feminist reklamlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Değerlendirme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/