Learning rapidly and competently has become a preeminent strategy for
improving organizational performance in the new knowledge era. Improving dynamic
learning capability is an exclusive strategy for corporate success in construction
industry. Thus, building contractors should implement organizational learning to
accomplish a state of readiness for change and develop a competence to respond and
identify future business potentials. The purpose of this research is to analyze the
relationship between organization al learning constructs and the learning outcome,
performance improvement, and assess the existing practices of organization al learning
in order to reach alearning organization status in building contractors of the Turkish
Construction Industry. The research involves a questionnaire survey conducted to the
building contractors on organizational learning constructs and performance
improvement. The researclı findings support the contribution of organizational
learning and its positive influence on performance improvement in construction. The
study commences on how all the constructs can be implemented and continuously
improved by building contractors white transforming into learning organizations.
Yeni bilgi çağında hızla ve yeteneklice öğrenme örgütsel performansı geliştirmede
en önemli strateji olmuştur. Dinamik öğrenme kabiliyetini geliştirme de inşaat
sektöründe kurumsal başarı için ayrıcalıklı bir stratejidir. Bu nedenle inşaat
müteahhitlerinin değişim için bir hazırlık yaparak örgütsel öğrenmeyi uygulamaları ve
gelecekteki iş potansiyellerine karşılık vermek ve tanımlamak için yetkinlik geliştirmeleri
gerekir. Bu araştırmanın amacı örgütsel öğrenme kavramları ile öğrenme çıktısı olan
performans geliştirme arasındaki ilişkiyi analiz etmek ve Türk inşaat sektöründeki
inşaat müteahhitlerinin öğrenen örgüt durumuna erişmek için gerçekleştirdikleri
mevcut örgütsel öğrenme uygulamalarını değerlendirmektir. Araştırma örgütsel öğrenme kavramları ve performans geliştirme üzerine inşaat müteahhit/erine uygulanan
bir anket çalışmasını içerir. Araştırma bulguları örgütsel öğrenmenin İnşaat sektörüne
olan katkısını ve performans geliştirmedeki olumlu etkisini desteklemektedir. Çalışma
örgütsel öğrenme ile ilgili tüm kavramların öğrenen örgüte dönüşürken inşaat
müteahhitleri tarafından nasıl uygulanabileceği ve sürekli geliştirilebileceği üzerine
yorumlar yapmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/