Bu araştırma, özel amaçlı İngilizce (ESP) terimini tanımlamaya çalışmaktadır. Ayrıca, bu araştırmada, özel amaçlı İngilizce öğretiminin tarihi alt yapısı, tipik özellikleri, genel İngilizce ile özel amaçlı İngilizce öğretimi arasındaki genel farklar ortaya konulmaktadır. Ayrıca, özel amaçlı İngilizce veren öğretmenlerin öneminden bahsedilecektir. Son olarak ise ihtiyaç analizi’nin ne olduğundan ve öneminden bahsedilecektir. Son derece açıkdır ki, özel amaçlı İngilizce öğretimi ile genel İngilizce öğretimi arasında dilsel gelişimler, öğretim metodları ve teknikleri bakımından pek çok ortak nokta bulunmasına rağmen, özel amaçlı İngilizce öğreten öğretmeni, genel İngilizce öğreten meslektaşından ayıran unsur, belli bir mesleğe yönelik olan dilsel ihtiyaçların ve bunların saiklerinin (sebeplerinin) sınıfa uyarlanmasıdır. Ayrıca, bu çalışma, özel amaçlı İngilizce’nin türlerini, ihtiyaç analizinin önemini ve hedef durum analizi ile mevcut durum analizinin ne olduğunu ortaya koymaktadır. Bunlara ek olarak, bu çalışmada, özel amaçlı İngilizce veren öğretmenlerin öneminden ve üslendikleri rollerden de bahsedilecektir
Özel amaçlı İngilizce genel İngilizce Akademik amaçlı İngilizce özel amaçlar ihtiyaç analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/