Jenerik Firma Stratejileri 3 ana stratejiden oluşmaktadır: düşük fiyat, farklılaşma ve odaklanma stratejileri. Ulusal ya da uluslararası iş ortamında başarılı olmak isteyen herhangi bir firmanın bu stratejilerden bir tanesini seçip, onun gereklerine uyum sağlaması gerekmektedir. Ülkelerin Rekabet Gücü modeli ise bazı ülkeler bazı endüstrilerde başarılı iken bazılarının neden bu endüstrilerde başarılı olamadığı sorunuyla ilgilenmektedir. Bu modele göre faktör ve talep koşulları, firma stratejileri ve rekabet için uygun bir ortam, ve bunları tamamlayıcı nitelikte ilgili ve destekleyici sektörlerin olduğu endüstrilerin daha başarılı olduğu, bu koşullara sahip olmayanların ise başarılı olamayacağı iddia edilmektedir. Bu çalışmada Ülkelerin Rekabet Gücü modeli, uluslararası piyasalarda rekabet eden firmaların sahip olduğu yakın çevre koşulları olarak ele alınmış ve önerilen modelde jenerik firma stratejileri ile firmaların ihracat performansları arasındaki ilişkiyi modere eden bir etken olarak kullanılmıştır. Çalışmada, kavramsal model ile birlikte yazına uygun olarak ilgili önermelere de yer verilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/