BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 2, 80 - 101, 01.08.2012

Öz

Fransız Turistlerin Seyahat Amaçlarının Sosyal, Demografik Ve Ekonomik Faktörler Açısından İncelenmesi: Antalya İli Örneği

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 2, 80 - 101, 01.08.2012

Öz

amaçlarının değişip değişmediğini belirlemektir. Ayrıca yukarıda belirtilen amaç ışığında Antalya yöresini ziyaret eden Fransız turistlerin profilini ve seyahat davranışını belirlemek amaçlanmıştır. Anket formu aracılığıyla toplanan verilerin analizinde frekans dağılımları, ortalama değerler ve Kruskal Wallis-H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Fransız turistlerin yaşları, eğitim durumları ve yıllık gelir düzeyleri ile seyahat amaçları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Antalya’ya gelen Fransız turistlerin profili ağırlıklı olarak eğitim düzeyi yüksek, orta-üst gelir grubunda olan, memur ya da işçi olarak çalışan, nispeten yaş oranı yüksek olan, evli kadın ya da erkek olarak nitelendirilebilir. Antalya yöresini ziyaret eden Fransız turistlerin seyahat davranışı ise interneti tercih etmek, otelde konaklamayı seçmek, bir ya da iki hafta süreyle Antalya yöresinde kalmak, yörenin kültürünü keşfetmek ve yöre hakkında yeni bilgiler öğrenmek şeklinde nitelendirilebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Muhammed Karataş Bu kişi benim

Aslı Ersoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karataş, M. ., & Ersoy, A. . (2012). Fransız Turistlerin Seyahat Amaçlarının Sosyal, Demografik Ve Ekonomik Faktörler Açısından İncelenmesi: Antalya İli Örneği. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 80-101.

Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir.  http://euljss.eul.edu.tr/euljss/