This paper explores critical aspects of the development of movements in Higher Education (HE). It describes the impacts of trade rules in higher education. HE is viewed as an important economic asset. In fact, there is little discussion as to whether the anticipated economic and supply benefits are reasonable and probable. The main problem associated with economy in HE are the application of trade rules and the competition created by globalization. The challenge that is created is; whether the trend of trade rules helps to preserve the diversity of European higher education, or whether it leads to uniformity according to specific indicators. Contrary to its stated aim, GATS (General Agreement on Trade in Services) hasn’t democratised higher education, yet the effects remain unclear. It doesn’t provide any framework for the solution of these problems thus giving rise to the globalisation has added new dimensions to existing disparities in higher education. The rationale is sometimes couched in the ideological jargon of the Cold War but is often obscured by rhetoric about cooperation. ‘Europeanisation’ and ‘colonisation’ is used in reference to cooperation and mobility. It is called ‘new neocolonialism’. The goals are political and economic and education is a key battlefield.
Globalisation diversity Europeanisation and colonisation in HE
Bu çalışma yükseköğretim (YÖ) alanında meydana gelen gelişmelerin kritik özelliklerini incelemekte ve ticari kuralların yükseköğretim üzerindeki etkisini açıklamaktadır. Yükseköğretim önemli bir ekonomik değer olarak görülmektedir. Aslında öngörülen ekonomik ve kaynaksal faydaların mantıklı ve muhtemel olup olmadığı ile alakalı çok az tartışma mevcuttur. Ticari kuralların uygulanması ve küreselleşme ile ortaya çıkan rekabet; hızla artan karşılaştırma ve karşılaştırabilirlik trendinin Avrupa yükseköğretiminde çeşitliliğin korunmasına yardımcı olup olmadığı ya da belirli göstergelere göre bütünleşmeye önayak olup olmadığı yükseköğretimde ekonomiyle ilişkili ana problemi teşkil eden durumlardır. Mevcut hedefinin aksine Hizmet Ticaret Genel Anlaşması henüz demokratikleştirilmemiş ve etkileri bilinmemektedir. Bu problemlere bir çözüm çerçevesi önermemesi küreselleşmenin yükseköğretimde var olan farklılıklara yeni boyutlar kazandırmasına yol açmıştır. Kimi zaman olayın mantığı ideolojik bir jargon olan Soğuk Savaş kavramının satır aralarında yer alsa da bu çoğunlukla işbirliği ile ilgili retorik yüzünden belirsiz bir hal almaktadır. “Avrupalılaşma” ve “sömürü” kavramları işbirliği ve mobiliteye istinaden kullanılmaktadır ve bu “yeni sömürgecilik” olarak adlandırılmaktadır. Hedef siyasi ve ekonomik olmakla birlikte bunlara ulaşmak için verilen mücadele öğretim alanında gerçekleşmektedir.
Yükseköğretimde küreselleşme çeşitlilik Avrupalılaşma ve sömürge.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/