BibTex RIS Kaynak Göster

Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrenci profili

Yıl 2014, Cilt: 30 Sayı: 4, 181 - 187, 01.12.2014

Öz

Amaç: Bu çalışma, Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrencilerinin başarı ve kısmen demografik profilini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmada 2008, 2009, 2010 ve 2013 yıllarında Fakültenin son sınıfında olan ve intörn eğitimi alan öğrencilerden alınan tanıtıcı bilgiler kullanıldı (2011 ve 2012 yılında veri toplanamadı). Çalışmaya sınıf listesinin yaklaşık %80’ni katıldı ve 4 yılda toplam 433 öğrenci bilgisi değerlendirildi. Kendilerini tanımak amacıyla öğrencilere sorulan sorular bir anket formatı şeklinde disipline edilerek veri toplandı. Öğrencilerin cevaplarına yönelik verilerin frekansları ve oransal değerleri tablo ve grafik haline getirildi.Bulgular: Elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin %87.3’ü erkek %12.7’si kızdır; Fakülteye gelen öğrencilerin çoğunluğunu İç Anadolu (%39.3), Akdeniz (%18.9 ) ve Ege (%13.6) bölgelerinden gelen öğrenciler oluşturmaktadır; çoğunluk (%84.3) annesini ev hanımı olarak tanıtmıştır; babası işçi olanlar en fazla (%31.1) olup onları %28.1 ile babası memur olanlar takip etmiştir; öğrencilerin büyük çoğunluğu iki (%35.3) ve üç (%26.8) kardeşlidir; %49.2’si lise, %29.8’i Anadolu lisesi, %16,5’i süper lise çıkışlıdır; son sınıf olan bu öğrencilerin büyük çoğunluğu (%86.8) evde, çok azı (%13.2) yurtta kalmaktadır; yabancı dil bilenlerin oranı %21.8 olup geriye kalanlar ya zayıf ya da orta düzeyde dil bilmektedir; intörn olan bu öğrencilerden sadece %21.6’sının alttan dersi yok, %46.4’nün 1-3 arası dersi bulunmaktadır; öğrencilerin büyük çoğunluğunun (%66.6) ortalaması 2.5’in altında olup 3.0’ün üzerinde olanların oranı sadece %5.9’dur; iş planı konusunda öğrencilerin çoğunluğunun (%45.4) ilk tercihi kamu personeli olmaktır. Öğrencilerin başarılarını yansıtan alttan ders alma, yabancı dil düzeyi ve not ortalamasına bakıldığında, başarı konusunda iyi bir düzeyde olmadığı söylenebilir. Öneri: Çalışmanın Fakülte yönetimi, öğretim üyeleri ve öğrenciler için tanıtıcı ve yol gösterici olduğu düşünülmektedir.

The student profile of Selcuk University, Faculty of Veterinary Medicine

Yıl 2014, Cilt: 30 Sayı: 4, 181 - 187, 01.12.2014

Öz

Aim: This study was carried out to reveal the success and partly demographic profile of students of Selcuk University, Faculty of Veterinary Medicine. Materials and Methods: In the study, the identifier information of students who were at the last year of education was used in 2008, 2009, 2010 and 2013 years (the data could not be collected at 2011 and 2012). Approximately 80% of students were introduced to the study and 433 data collected and revealed overall four years. The questions that asked to the students to identify were organized as a survey format and collected the data. The frequencies and rates of answers of each question were tabled and presented as graphics.Results: The gender of students were as 87.3% male and 12.7% female; the majority of students who entered this Faculty from regions of Central Anatolia (39.3%), Mediterranean (18.9%) and Aegean (13.6%); the 84.3% of students described their mother as housewife; the students whose father is worker were maximum (31.1%) and students whose father is officer were 28.1%; the majority of students had two (35.3%) and three (26.8%) siblings; the secondary education origin of students were high school (49.2%), Anatolian high school (29.8%) and super high school (16.5%); the majority (86.8%) of students stayed at students homes and very few (13.2%) of them at youth hostels; the rates of whom knowing a foreign language at a good level were only 21.8% and the others’ knowing of language were weak or moderate; only 21.6% of the students who were interns had not a lesson at subclasses but the 46.4% of them had 1-3 lectures at subclasses; 66.6% of students had an average of lesson as under 2.5 point and only 5.9% of him had an average that upper 3.0 point. The 45.4% of students want to be an officer as the first preference. Conclusion: It is thought that this study has descriptive and directive for the Faculty managers, lecturers and students.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA62AN23EV
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Mehmet Emin Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 30 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tekin, M. E. (2014). The student profile of Selcuk University, Faculty of Veterinary Medicine. Eurasian Journal of Veterinary Sciences, 30(4), 181-187.
AMA Tekin ME. The student profile of Selcuk University, Faculty of Veterinary Medicine. Eurasian J Vet Sci. Aralık 2014;30(4):181-187.
Chicago Tekin, Mehmet Emin. “The Student Profile of Selcuk University, Faculty of Veterinary Medicine”. Eurasian Journal of Veterinary Sciences 30, sy. 4 (Aralık 2014): 181-87.
EndNote Tekin ME (01 Aralık 2014) The student profile of Selcuk University, Faculty of Veterinary Medicine. Eurasian Journal of Veterinary Sciences 30 4 181–187.
IEEE M. E. Tekin, “The student profile of Selcuk University, Faculty of Veterinary Medicine”, Eurasian J Vet Sci, c. 30, sy. 4, ss. 181–187, 2014.
ISNAD Tekin, Mehmet Emin. “The Student Profile of Selcuk University, Faculty of Veterinary Medicine”. Eurasian Journal of Veterinary Sciences 30/4 (Aralık 2014), 181-187.
JAMA Tekin ME. The student profile of Selcuk University, Faculty of Veterinary Medicine. Eurasian J Vet Sci. 2014;30:181–187.
MLA Tekin, Mehmet Emin. “The Student Profile of Selcuk University, Faculty of Veterinary Medicine”. Eurasian Journal of Veterinary Sciences, c. 30, sy. 4, 2014, ss. 181-7.
Vancouver Tekin ME. The student profile of Selcuk University, Faculty of Veterinary Medicine. Eurasian J Vet Sci. 2014;30(4):181-7.