BibTex RIS Kaynak Göster

Sembolik Temsil ve Hikayeleştirme Olarak Ekslibris Okuması

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2 - Cilt: 1 Sayı: 2, 34 - 42, 01.07.2016

Öz

Ekslibris, günümüzde çağdaş bir sanat alanı olmakla birlikte, yüzyıllar öncesine dayanan eski bir temsil biçimidir.Temsil, temsil ettiği şeyin kendisi değil aracısıdır. Temsilin bu niteliği onu sembolik bir yapı kılmaktadır. Ekslibriste temsil, salt sanatçının yapıtı üzerinden değil yapıtın temsil ettiği kişi veya kurum üzerinden oluşturulur. Sanatçının çağı ve toplumunun belirli özelliklerini de okunaklı kılar. Ekslibris, sanatçının üslubunu oluşturan öznel sembolleri içerdiği gibi, sanatçının yerel dokusunu, sanatın evrensel yapısını sembollerle hikayeleştirmeye olanak sağlar. Bu çalışmada, ekslibris hikayeleştirme ve sembolik anlatım olanakları açısından tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Alp, K. Ö. (2009). Kültürel Sembollere Giriş. Ankara: Eflatun Yayınevi.
  • Alp, K. Ö. (2010). A Comparison of Sign and Symbol (Their Contents and Boundaries). Semiotica, 182 (1/4), 1-13.
  • Arat, N. (1977). Ernst Cassirer ve S. K. Langer’de Sembolik Form Olarak Sanat. İstanbul:
  • Cohen, A. P. (1999). Topluluğun Simgesel Kuruluşu. (M.Küçük, Çev.). Ankara: Dost Yayınları.
  • Demir, H. (2008). Tutkuyla Yaşatılmaya Çalışılan Sanat Alanı Ekslibris. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 14, 53-57.
  • Durand, G. (1998). Sembolik İmgelem. (A. Meral, Çev.). İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Morris, B. (2004). Din Üzerine Antropolojik İncelemeler. (T. Atay, Çev.). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Onega, S., Angel, J., Landa, G. (2002). Anlatıbilime Giriş. (Y. Salman, D. Hakyemez, Çev.). İstanbul: Adam Yayınları.
  • Pektaş, H. (2003). Exlibris. Ankara: AED Yayınları,
  • Pektaş, H. (2014). Türkiye’de Ekslibris. Journal Academic Marketing Mysticism Online (JAMMO), 8, 28.
  • Rıfat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si. İstanbul: Say Yayınları.
  • Strauss, C. L. (2013). Mit ve Anlam. (G.Y. Demir, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Yaban, N. T. (2012). Sanat ve Görsel İletişimin Buluşma Noktası Ekslibris. Batman University Journal of Life Sciences,1(1).
  • Pektaş, H. Ekslibris Nedir? Erişim: 02. 09. 2014, http://www.aed.org.tr. http://akademiartisikgsf.blogspot.com.tr/2010/02/ekslibris-kongresi-prof-hasip. html
Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2 - Cilt: 1 Sayı: 2, 34 - 42, 01.07.2016

Öz

Kaynakça

  • Alp, K. Ö. (2009). Kültürel Sembollere Giriş. Ankara: Eflatun Yayınevi.
  • Alp, K. Ö. (2010). A Comparison of Sign and Symbol (Their Contents and Boundaries). Semiotica, 182 (1/4), 1-13.
  • Arat, N. (1977). Ernst Cassirer ve S. K. Langer’de Sembolik Form Olarak Sanat. İstanbul:
  • Cohen, A. P. (1999). Topluluğun Simgesel Kuruluşu. (M.Küçük, Çev.). Ankara: Dost Yayınları.
  • Demir, H. (2008). Tutkuyla Yaşatılmaya Çalışılan Sanat Alanı Ekslibris. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 14, 53-57.
  • Durand, G. (1998). Sembolik İmgelem. (A. Meral, Çev.). İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Morris, B. (2004). Din Üzerine Antropolojik İncelemeler. (T. Atay, Çev.). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Onega, S., Angel, J., Landa, G. (2002). Anlatıbilime Giriş. (Y. Salman, D. Hakyemez, Çev.). İstanbul: Adam Yayınları.
  • Pektaş, H. (2003). Exlibris. Ankara: AED Yayınları,
  • Pektaş, H. (2014). Türkiye’de Ekslibris. Journal Academic Marketing Mysticism Online (JAMMO), 8, 28.
  • Rıfat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si. İstanbul: Say Yayınları.
  • Strauss, C. L. (2013). Mit ve Anlam. (G.Y. Demir, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Yaban, N. T. (2012). Sanat ve Görsel İletişimin Buluşma Noktası Ekslibris. Batman University Journal of Life Sciences,1(1).
  • Pektaş, H. Ekslibris Nedir? Erişim: 02. 09. 2014, http://www.aed.org.tr. http://akademiartisikgsf.blogspot.com.tr/2010/02/ekslibris-kongresi-prof-hasip. html
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44NU32CA
Bölüm Makaleler
Yazarlar

K. Özlem Alp Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 2 - Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alp, K. Ö. (2016). Sembolik Temsil ve Hikayeleştirme Olarak Ekslibris Okuması. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi, 1(2), 34-42.
AMA Alp KÖ. Sembolik Temsil ve Hikayeleştirme Olarak Ekslibris Okuması. ıje. Temmuz 2016;1(2):34-42.
Chicago Alp, K. Özlem. “Sembolik Temsil Ve Hikayeleştirme Olarak Ekslibris Okuması”. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi 1, sy. 2 (Temmuz 2016): 34-42.
EndNote Alp KÖ (01 Temmuz 2016) Sembolik Temsil ve Hikayeleştirme Olarak Ekslibris Okuması. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi 1 2 34–42.
IEEE K. Ö. Alp, “Sembolik Temsil ve Hikayeleştirme Olarak Ekslibris Okuması”, ıje, c. 1, sy. 2, ss. 34–42, 2016.
ISNAD Alp, K. Özlem. “Sembolik Temsil Ve Hikayeleştirme Olarak Ekslibris Okuması”. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi 1/2 (Temmuz 2016), 34-42.
JAMA Alp KÖ. Sembolik Temsil ve Hikayeleştirme Olarak Ekslibris Okuması. ıje. 2016;1:34–42.
MLA Alp, K. Özlem. “Sembolik Temsil Ve Hikayeleştirme Olarak Ekslibris Okuması”. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi, c. 1, sy. 2, 2016, ss. 34-42.
Vancouver Alp KÖ. Sembolik Temsil ve Hikayeleştirme Olarak Ekslibris Okuması. ıje. 2016;1(2):34-42.