BibTex RIS Kaynak Göster

Symbolic Representation And Exlibris Reading As Narration

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2 - Cilt: 1 Sayı: 2, 34 - 42, 01.07.2016

Öz

Exlibris is centuries old representation form although nowadays it’s contemporary, distinctive art field and means of communication. Representation isn’t the thing that it represents but its instrument. Its intermediary feature makes it symbolic. In exlibris, representation is established on person or institute, not only on artist’s work. It makes the era of artist and societies’ features readable. Exlibris covers subjective symbols that forming localized style of artist, provides availability for narration to universal structure of art by symbols. Here, exlibris is interpreted as storyline and symbolic expression.

Kaynakça

  • Alp, K. Ö. (2009). Kültürel Sembollere Giriş. Ankara: Eflatun Yayınevi.
  • Alp, K. Ö. (2010). A Comparison of Sign and Symbol (Their Contents and Boundaries). Semiotica, 182 (1/4), 1-13.
  • Arat, N. (1977). Ernst Cassirer ve S. K. Langer’de Sembolik Form Olarak Sanat. İstanbul:
  • Cohen, A. P. (1999). Topluluğun Simgesel Kuruluşu. (M.Küçük, Çev.). Ankara: Dost Yayınları.
  • Demir, H. (2008). Tutkuyla Yaşatılmaya Çalışılan Sanat Alanı Ekslibris. Atatürk
  • Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 14, 53-57. Durand, G. (1998). Sembolik İmgelem. (A. Meral, Çev.). İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Morris, B. (2004). Din Üzerine Antropolojik İncelemeler. (T. Atay, Çev.). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Onega, S., Angel, J., Landa, G. (2002). Anlatıbilime Giriş. (Y. Salman, D. Hakyemez, Çev.). İstanbul: Adam Yayınları.
  • Pektaş, H. (2003). Exlibris. Ankara: AED Yayınları,
  • Pektaş, H. (2014). Türkiye’de Ekslibris. Journal Academic Marketing Mysticism Online (JAMMO), 8, 28.
  • Rıfat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si. İstanbul: Say Yayınları.
  • Strauss, C. L. (2013). Mit ve Anlam. (G.Y. Demir, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Yaban, N. T. (2012). Sanat ve Görsel İletişimin Buluşma Noktası Ekslibris. Batman
  • University Journal of Life Sciences,1(1). Elektronic References Pektaş, H. Ekslibris Nedir? Erişim: 02. 09. 2014, http://www.aed.org.tr. http://akademiartisikgsf.blogspot.com.tr/2010/02/ekslibris-kongresi-prof-hasip. html
  • Electronic References Pektaş, H. Ekslibris Nedir? Erişim: 02. 09. 2014, http://www.aed.org.tr. http://akademiartisikgsf.blogspot.com.tr/2010/02/ekslibris-kongresi-prof-hasip. html
Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2 - Cilt: 1 Sayı: 2, 34 - 42, 01.07.2016

Öz

Kaynakça

  • Alp, K. Ö. (2009). Kültürel Sembollere Giriş. Ankara: Eflatun Yayınevi.
  • Alp, K. Ö. (2010). A Comparison of Sign and Symbol (Their Contents and Boundaries). Semiotica, 182 (1/4), 1-13.
  • Arat, N. (1977). Ernst Cassirer ve S. K. Langer’de Sembolik Form Olarak Sanat. İstanbul:
  • Cohen, A. P. (1999). Topluluğun Simgesel Kuruluşu. (M.Küçük, Çev.). Ankara: Dost Yayınları.
  • Demir, H. (2008). Tutkuyla Yaşatılmaya Çalışılan Sanat Alanı Ekslibris. Atatürk
  • Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 14, 53-57. Durand, G. (1998). Sembolik İmgelem. (A. Meral, Çev.). İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Morris, B. (2004). Din Üzerine Antropolojik İncelemeler. (T. Atay, Çev.). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Onega, S., Angel, J., Landa, G. (2002). Anlatıbilime Giriş. (Y. Salman, D. Hakyemez, Çev.). İstanbul: Adam Yayınları.
  • Pektaş, H. (2003). Exlibris. Ankara: AED Yayınları,
  • Pektaş, H. (2014). Türkiye’de Ekslibris. Journal Academic Marketing Mysticism Online (JAMMO), 8, 28.
  • Rıfat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si. İstanbul: Say Yayınları.
  • Strauss, C. L. (2013). Mit ve Anlam. (G.Y. Demir, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Yaban, N. T. (2012). Sanat ve Görsel İletişimin Buluşma Noktası Ekslibris. Batman
  • University Journal of Life Sciences,1(1). Elektronic References Pektaş, H. Ekslibris Nedir? Erişim: 02. 09. 2014, http://www.aed.org.tr. http://akademiartisikgsf.blogspot.com.tr/2010/02/ekslibris-kongresi-prof-hasip. html
  • Electronic References Pektaş, H. Ekslibris Nedir? Erişim: 02. 09. 2014, http://www.aed.org.tr. http://akademiartisikgsf.blogspot.com.tr/2010/02/ekslibris-kongresi-prof-hasip. html
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44NU33TT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

K. Özlem Alp Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 2 - Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alp, K. Ö. (2016). Symbolic Representation And Exlibris Reading As Narration. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi, 1(2), 34-42.
AMA Alp KÖ. Symbolic Representation And Exlibris Reading As Narration. ıje. Temmuz 2016;1(2):34-42.
Chicago Alp, K. Özlem. “Symbolic Representation And Exlibris Reading As Narration”. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi 1, sy. 2 (Temmuz 2016): 34-42.
EndNote Alp KÖ (01 Temmuz 2016) Symbolic Representation And Exlibris Reading As Narration. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi 1 2 34–42.
IEEE K. Ö. Alp, “Symbolic Representation And Exlibris Reading As Narration”, ıje, c. 1, sy. 2, ss. 34–42, 2016.
ISNAD Alp, K. Özlem. “Symbolic Representation And Exlibris Reading As Narration”. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi 1/2 (Temmuz 2016), 34-42.
JAMA Alp KÖ. Symbolic Representation And Exlibris Reading As Narration. ıje. 2016;1:34–42.
MLA Alp, K. Özlem. “Symbolic Representation And Exlibris Reading As Narration”. EX-LIBRIST - Uluslararası Ekslibris Dergisi, c. 1, sy. 2, 2016, ss. 34-42.
Vancouver Alp KÖ. Symbolic Representation And Exlibris Reading As Narration. ıje. 2016;1(2):34-42.