Bu araştırmada temel eğitim düzeyinde görev yapan okul yöneticilerinin kurumlarına finansal kaynak sağlamak için geliştirdikleri yöntemlerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili Körfez ilçesinde ilkokul ve ortaokul seviyesinde görevli olan 10 okul müdürü ve 15 okul müdür yardımcısı olmak üzere toplam 25 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırma modeli olarak nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması desenini kullanılmıştır. Araştırmada veriler, dört sorudan oluşan ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilerin analiz edilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmış ve analizler tablolar halinde raporlaştırılmıştır. Raporlar oluşturulurken; görüşmeler sonucunda elde edilen veriler birer birer incelenerek, benzer olan yanıtlar bir araya getirilmiş ve uygun kodlamalar ile temalar oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda okul yöneticileri; kurumlarına finansal kaynak sağlamak için veli bağışları, kermes, okul gezisi, kantin payı, sponsor bulma, esnaf ziyaretleri ve sinema gibi çeşitli etkinliklerin yapıldığını belirtmişlerdir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; okullara finansal kaynak sağlamak ile ilgili önerilere yer verilmiştir.
This research aims to examine the methods developed by school administrators working at the basic education level to provide financial resources to their institutions. The study group of the research consists of a total of 25 school administrators, including 10 school principals and 15 deputy principals, working at primary and secondary school levels in the Körfez district of Kocaeli province in the 2022-2023 academic year. Case study design, one of the qualitative research methods, was used as the research model. In the study, data were collected with a semi-structured interview form consisting of four questions and developed by the researchers. Content analysis method was used to analyze the data collected from the interviews and the analyzes were reported in tables. While creating reports; The data obtained as a result of the interviews were examined one by one, similar answers were brought together and themes were created with appropriate coding. In line with the findings of the research, school administrators; they stated that various activities such as parent donations, charity bazaars, school trips, canteen shares, finding sponsors, tradesmen visits and cinema were organized to provide financial resources to their institutions. According to the results obtained in the research; suggestions for providing financial resources to schools are included.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |