Çalışmamızın amacı; yapılandırmacı kurama uygun olarak tasarlanan 5E ÖğretimModeline ilişkin örnek bir öğretim modeli tasarlamak ve uygulamaktır. Çalışmadaöğretmenin ders akışını 5E öğretim modeli çerçevesinde yürütebilmesi için öğrenme planıoluşturulmuştur. Düzlem ayna, çukur ayna ve tümsek ayna konuları için hazırlananöğrenme planlarında; dersin hedefleri ve öğrenme materyalleri hakkında bilgilere yerverilmekte, “Öğrenme Etkinliği” başlığı altında 5E öğretim modelinin tüm aşamalarına aitetkinlikler, kavram açıklamaları, günlük yaşamdan örnekler ve değerlendirme etkinlikleriyer almaktadır.Öğrenme planının uygulanması sürecinde; öğrencilerin kullanımına yönelik olarak“öğrenci kılavuzları” oluşturulmuştur. Öğrenci kılavuzlarında; aynalar ünitesi süresincegerçekleştirilen 20 farklı etkinlik ile ilgili bilgiler, açıklamalar ve sorular yer almaktadır.Öğrenciler tarafından keşfetme, açıklama, derinleştirme ve değerlendirme aşamalarındadoldurulan öğrenci kılavuzları; öğrencinin derste aktif olmasına, bilgiyiyapılandırabilmesine ve grup arkadaşları ile etkileşmesine de yardımcı olmaktadır.Öğretim modeli tasarlanırken modele yönelik olarak gerçekleştirilen uygulamalarınyeterliliğini ölçmek ve konuya ilişkin öğrenci fikirlerini elde edebilmek amacıyla; “yansıtıcıgünlükler” oluşturulmuştur. Öğretim sürecinde uygulanan değerlendirme faaliyetleri iseöğretim modelinin tüm aşamalarını kapsamaktadır. Bu süreçte; kavram testi, öğrencikılavuzları, anlam çözümleme tabloları ve alıştırma soruları değerlendirme amacıyla kullanılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR