The aim of this study is to examine the effect of the full studio model in which active learning techniques are used on the conceptual understandings of preservice science teachers about the concept of "Buoyant Force". The sample of the study consisted of 53 preservice science teachers who were enrolled in Science Teaching Program of Necatibey Education Faculty at Balıkesir University in the academic year of 2015-2016. In this study, single group pretest-posttest weak experimental design was used and two open-ended questions were asked to preservice science teachers about the buoyant force. In addition, semi-structured interviews were conducted with 11 preservice science teachers so that the answers could be examined in depth. In the light of the findings, many of the preservice science teachers were aware that liquids exerts buoyant force but they did not know what affected the magnitude of the buoyant force and they often confused the buoyant force with liquid pressure. While the proportion of the scientifically acceptable responses given after teaching was increased 92.45% and 77.26% for each question , the proportion of scientifically unacceptable and other responses 7.55% and 22.64% was decreased. In the interviews, most of the misconceptions encountered before the teaching show that they have been replaced with scientific notions after the teaching
Active learning full studio buoyant force conceptual understanding
Bu çalışmanın amacı, aktif öğrenme tekniklerinin kullanıldığı tam stüdyo modelinin öğretmen adaylarının “Kaldırma Kuvveti” konusundaki kavramsal anlamalarına etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programında okumakta olan 53 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Tek grup öntest-sontest zayıf deneysel desenin kullanıldığı bu araştırma kapsamında öğretim öncesinde ve sonrasında öğretmen adaylarına kaldırma kuvveti ile ilgili açık uçlu iki soru sorulmuştur. Ayrıca verilen yanıtların daha derinlemesine incelenebilmesi için 11 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmen adaylarının pek çoğunun sıvıların içerisine daldırılan veya yüzmekte olan cisimlere bir kaldırma kuvveti uyguladığını bildikleri fakat nelere bağlı olduğunu bilmedikleri ve sıvı basıncı ile karıştırdıkları görülmüştür. Yapılan öğretim sonrasında verilen bilimsel olarak kabul edilebilir yanıtların oranı artarken %92.45 ve %77.26 , bilimsel olarak kabul edilemez ve diğer yanıtların oranı %7.55 ve %22.64 azalmıştır. Yapılan görüşmelerde de öğretim öncesinde karşılaşılan yanlış fikirlerin pek çoğunun öğretim sonrasında bilimsel doğrular ile değiştirildiği görülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR