Çevre eğitimi sorgulayıcı, öğrenci merkezli ve öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirecek yönde olmalıdır. Buna bağlı olarak, öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik problem çözme becerilerinin geliştirilmesi için gerçek yaşamdan elde edilmiş çevre sorunları ile karşı karşıya kalmaları gerekmektedir. Bunun içinde, öğrencilerin problem çözme becerilerinin gelişimine katkı sağlamak adına öğrenen merkezli aktiviteler geliştirilmeli ve uygulanmalıdır. Bu çalışmada da, problem çözme becerilerine yönelik geliştirilen öğrenen merkezli senaryoların öğrencilerin problem çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, özel durum metodolojisi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini rastgele örnekleme yolu ile seçilen Gümüşhane ili merkez bir ortaokulun 7. sınıfında öğrenim gören 23 öğrenci 12 erkek 11 kız oluşturmaktadır. Çalışmanın veri toplama aracıaraştırmacı tarafından geliştirilen “Problem Çözme Becerilerine Yönelik Senaryolar PÇBS ” oluşturmaktadır. PÇBS’lerin öğrencilere uygulanması ile elde edilen bulgular araştırmacı tarafından geliştirilen 6 maddelik rubrik ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak da, PÇBS’lerin çevre eğitimine yönelik sorunları çözmede etkili olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin çevre eğitimine yönelik problem çözme becerilerinin gelişmesi için sınıf ortamlarında bu etkinliklerin uygulanmasının gerekli olduğu önerilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR