Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of the Material Developed for the Subject of Inclined Plane in line with Teacher and Student Opinions

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 139 - 155, 09.12.2019

Öz

In this study, material for inclined plane subject in secondary school 8th-grade simple machine unit was developed, opinions of teachers and students about the use of the material in teaching were taken. The case study which is one of the qualitative research designs was used in this study. The study group included 38 students in 8th grade and 10 science teachers. The data were collected through the interview form developed by the researchers with semi-structured interviews and were analyzed by content analysis. Teachers participating in the study think that the material is convenient for the 8th grade level; was prepared in a way that is understandable and could be used by students on their own, is appropriate to the content, effective in making subject comprehensible, suitable for the duration of the lesson and increasing the interest of the students towards the course. The students indicated that the material facilitated learning, its use was simple and they could use it on their own and it would be useful to use material on other subjects in science teaching. In conclusion, students and teachers think that it is appropriate to use the developed material in the science course

Kaynakça

  • Akbulut, H.İ. & Çepni, S. (2013). Bir üniteye yönelik başarı testi nasıl geliştirilir? İlköğretim 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik bir çalışma. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18-44.
  • Anıl, D. (2010). Uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme programı (PISA)’nda Türkiye’deki öğrencilerin fen bilimleri başarılarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 34(152), 87-100.
  • Atasoy, G. & Güllü, D. (2018). Basit makineler konusuna yönelik geliştirilen materyalin öğretime etkisinin incelenmesi. 13. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiriler kitabı, s. 291, Denizli.
  • Aytac, A., Türker S., Bozkaya T. & Üçüncü, Z. (2018). Fen Bilimleri Ders Kitabı. Tutku Yayıncılık, Ankara.
  • Balbağ, M.Z., Leblebicier, K., Karaer, G., Sarıkahya, E. & Erkan, Ö. (2016). Türkiye’de fen eğitimi ve öğretimi sorunları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 12-23.
  • Balbağ, M.Z. & Karaer, G. (2017). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 28-46.
  • Bozkurt, A. & Akalın, S. (2010). Matematik öğretiminde materyal geliştirmenin ve kullanımının yeri, önemi ve bu konuda öğretmenin rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 47-56.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayınevi, Ankara.
  • Creswell, J.W. (2017). Araştırma Deseni – Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. (Çev. Edi. Demir, S. B.), Eğitmen Kitap, Ankara (Orijinal yayın tarihi, 2014).
  • Çelik, H., Sarı, U. & Harwanto, U.N. (2015). Developing and evaluating physics teaching material with algodoo in virtual environment: Archimedes' principle. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 23(4), 40-50.
  • Çetin, O & Günay, Y. (2011). Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 175-202.
  • Demircioğlu, G., Altuntaş Aydın, M. & Demircioğlu, H. (2016). Kavramsal değişim metninin ve üç boyutlu modelin 7. sınıf öğrencilerinin atomun yapısını anlamalarına etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 70-96.
  • Dharmadhikari, V.B. & Loni, D.Y. (2010). DSP course teaching using Moodle. In 2010 International Conference on Signal Acquisition and Processing (pp. 268-273).
  • Erduran Avcı, D., Kara, İ. & Karaca, D. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının iş konusundaki kavram yanılgıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 27-39.
  • Fuson, K.C. & Briars, D.J. (1990). Using a base-ten blocks learning/teaching approach for first and second grade place value and multi digit addition and subtraction. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 180-206.
  • Görecek Baybars, M. (2018). Fen bilgisi öğretmenlerinin iş konusundaki alternatif kavramlarının ve kökenlerinin belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1474-1493.
  • Gülçiçek, Ç. & Güneş, B. (2004). Fen öğretiminde kavramların somutlaştırılması: modelleme stratejisi, bilgisayar simülasyonları ve analojiler. Eğitim ve Bilim, 29(134), 36-48.
  • Günbatar, S. & Sarı, M. (2005). Elektrik ve manyetizma konularında anlaşılması zor kavramlar için model geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 185- 197.
  • Güneş, N.M. (2013). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde 3 boyutlu görsel materyal kullanımının başarıya, kavram öğrenmeye ve tutuma etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Güneş, T., Dilek, N.Ş., Demir, E.S., Hoplan, M. & Çelikoğlu, M. (2010). Öğretmenlerin kavram öğretimi, kavram yanılgılarını saptama ve giderme çalışmaları üzerine nitel bir araştırma. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11(13), 937-944.
  • Gürbüz, R. (2006). Olasılık kavramlarıyla ilgili geliştirilen öğretim materyallerinin öğrencilerin kavramsal gelişimine etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 59-68.
  • Gürdal, A., Şahin, F. & Yalçınkaya, T. (2002). Fen bilgisi öğretim materyallerinin geliştirilmesinde entegrasyon. Marmara Ünversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16, 71-80.
  • Johnson, D.M., Wardlow, G.W. & Franklin T.D. (1997). Hands-on activities versus worksheets in reinforcing physical science principles: Effect on student achievement and attitude. Journal of Agricultural Education, 38(3), 9-17.
  • Kaptan, F. & Korkmaz, H. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • Karadağ, E., Deniz, S., Korkmaz, T. & Deniz, G. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: sınıf öğretmenleri görüşleri kapsamında bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 383-402.
  • Kazu, H. & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Kurtdede Fidan, N. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 1(1), 48-61.
  • Kutluca, T. & Zengin, Y. (2011). Matematik öğretiminde geogebra kullanımı hakkında öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle University Journal of Ziya Gökalp Education Faculty, 17, 160-172.
  • Marulcu, I. & Barnett, M. (2013). Fifth graders’ learning about simple machines through engineering design-based instruction using LEGO™ materials. Research in Science Education, 43(5), 1825-1850. MEB, (2016). PISA 2015 ulusal raporu: Ulusal nihai rapor.odsgm.meb.gov.tr/test/analizler/docs/PISA/PISA2015_Ulusal_Rapor.pdf [21.08.2018].
  • Önen Öztürk, F. (2017). Fen-toplum temelli eğitsel kısa filmler üzerine bir çalışma: fen bilgisi öğretmenliği örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 633-649.
  • Özata Yücel, E. & Özkan, M. (2011). SBS fen bilimleri testindeki başarının düşük olma nedenleriyle ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 537-562.
  • Özdemir, G. & Yanık, H.B. (2017). Beşinci sınıf fen bilimleri ders kitabında yer alan etkinliklerin veriler açısından incelenmesi. Journal of Kırşehir Education Faculty, 18(1), 203- 221
  • Özer, Ö. & Tunca, N. (2014). Öğretmen adaylarının materyal hazırlama ve kullanmaya yönelik görüşleri. Route Educational and Social Science Journal, 1(3), 214-229.
  • Özeskici, D. (2014). Çizgi filmlerin görsel sanatlar dersi açısından önemi hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Özkan, E.B. & Muştu, Ö.E. (2018). 8. sınıf basit makineler ünitesine yönelik başarı testi geliştirme: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 737-754.
  • Sarıtaş, M. (2013). Öğretimde yararlanılan araç-gereçler ve etkili kullanımı. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, s. 55-103, Pegem Akademi Yayınevi, Ankara.
  • Solomon, J. (1993). Teaching Science, Technology and Society. Buckingham: Open University Press.
  • Su, Z., Su, J. & Goldstein, S. (1994). Teaching and learning science in American and Chinese high schools: A comparative study. Comparative Education, 30(3), 255-270.
  • Tietze, K. J. (2007). A bingo game motivates students to interact with course material. American Journal of Pharmaceutical Education, 71(4), 79.
  • Tuncay Yıldız, B. (2012). A case study of the use of manipulatives in upper elementary mathematics classes in a private school: Teachers' and students' views. Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Yazlık, D.Ö. (2018). Öğretmenlerin matematik öğretiminde somut öğretim materyali kullanımına yönelik görüşleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 775- 805.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldız, A. (2010). 6. sınıf fen bilgisi dersinde kullanılan materyallerin öğretmen ve öğrenci görüşüne göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi, Kars.

Eğik Düzlem Konusuna Yönelik Geliştirilen Materyalin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 139 - 155, 09.12.2019

Öz

Bu çalışmada ortaokul 8. sınıf basit makinalar ünitesi, eğik düzlem konusuna yönelik öğretim materyali geliştirilmiş ve bu materyalin öğretimde kullanılmasına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerine başvurulmuştur. Nitel araştırma altında yer alan özel durum yönteminin kullanıldığı çalışma, 8. sınıfta öğrenim gören 38 öğrenci ve 10 fen bilimleri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmelerle araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenler materyalin 8. sınıf seviyesine uygun olduğunu, öğrencilerin kendi başına kullanabilecekleri nitelikte ve anlaşılır şekilde hazırlanmış olduğunu, içeriğe uygun, konunun kavratılmasında etkili, ders süresi yönünden uygun ve öğrencilerin derse karşı ilgisini arttırıcı olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenciler ise materyalin öğrenmeyi kolaylaştırdığını, kullanımının basit olduğunu ve kendi başlarına kullanabilecekleri nitelikte olduğunu, ayrıca fen öğretiminde diğer konularda da materyal kullanılmasının yararlı olacağını belirtmişlerdir. Sonuç olarak öğrenciler ve öğretmenler, geliştirilen materyalin fen bilimleri dersinde kullanılmasının uygun olacağını düşünmektedirler

Kaynakça

  • Akbulut, H.İ. & Çepni, S. (2013). Bir üniteye yönelik başarı testi nasıl geliştirilir? İlköğretim 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik bir çalışma. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18-44.
  • Anıl, D. (2010). Uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme programı (PISA)’nda Türkiye’deki öğrencilerin fen bilimleri başarılarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 34(152), 87-100.
  • Atasoy, G. & Güllü, D. (2018). Basit makineler konusuna yönelik geliştirilen materyalin öğretime etkisinin incelenmesi. 13. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiriler kitabı, s. 291, Denizli.
  • Aytac, A., Türker S., Bozkaya T. & Üçüncü, Z. (2018). Fen Bilimleri Ders Kitabı. Tutku Yayıncılık, Ankara.
  • Balbağ, M.Z., Leblebicier, K., Karaer, G., Sarıkahya, E. & Erkan, Ö. (2016). Türkiye’de fen eğitimi ve öğretimi sorunları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 12-23.
  • Balbağ, M.Z. & Karaer, G. (2017). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 28-46.
  • Bozkurt, A. & Akalın, S. (2010). Matematik öğretiminde materyal geliştirmenin ve kullanımının yeri, önemi ve bu konuda öğretmenin rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 47-56.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayınevi, Ankara.
  • Creswell, J.W. (2017). Araştırma Deseni – Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. (Çev. Edi. Demir, S. B.), Eğitmen Kitap, Ankara (Orijinal yayın tarihi, 2014).
  • Çelik, H., Sarı, U. & Harwanto, U.N. (2015). Developing and evaluating physics teaching material with algodoo in virtual environment: Archimedes' principle. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 23(4), 40-50.
  • Çetin, O & Günay, Y. (2011). Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 175-202.
  • Demircioğlu, G., Altuntaş Aydın, M. & Demircioğlu, H. (2016). Kavramsal değişim metninin ve üç boyutlu modelin 7. sınıf öğrencilerinin atomun yapısını anlamalarına etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 70-96.
  • Dharmadhikari, V.B. & Loni, D.Y. (2010). DSP course teaching using Moodle. In 2010 International Conference on Signal Acquisition and Processing (pp. 268-273).
  • Erduran Avcı, D., Kara, İ. & Karaca, D. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının iş konusundaki kavram yanılgıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 27-39.
  • Fuson, K.C. & Briars, D.J. (1990). Using a base-ten blocks learning/teaching approach for first and second grade place value and multi digit addition and subtraction. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 180-206.
  • Görecek Baybars, M. (2018). Fen bilgisi öğretmenlerinin iş konusundaki alternatif kavramlarının ve kökenlerinin belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1474-1493.
  • Gülçiçek, Ç. & Güneş, B. (2004). Fen öğretiminde kavramların somutlaştırılması: modelleme stratejisi, bilgisayar simülasyonları ve analojiler. Eğitim ve Bilim, 29(134), 36-48.
  • Günbatar, S. & Sarı, M. (2005). Elektrik ve manyetizma konularında anlaşılması zor kavramlar için model geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 185- 197.
  • Güneş, N.M. (2013). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde 3 boyutlu görsel materyal kullanımının başarıya, kavram öğrenmeye ve tutuma etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Güneş, T., Dilek, N.Ş., Demir, E.S., Hoplan, M. & Çelikoğlu, M. (2010). Öğretmenlerin kavram öğretimi, kavram yanılgılarını saptama ve giderme çalışmaları üzerine nitel bir araştırma. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11(13), 937-944.
  • Gürbüz, R. (2006). Olasılık kavramlarıyla ilgili geliştirilen öğretim materyallerinin öğrencilerin kavramsal gelişimine etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 59-68.
  • Gürdal, A., Şahin, F. & Yalçınkaya, T. (2002). Fen bilgisi öğretim materyallerinin geliştirilmesinde entegrasyon. Marmara Ünversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16, 71-80.
  • Johnson, D.M., Wardlow, G.W. & Franklin T.D. (1997). Hands-on activities versus worksheets in reinforcing physical science principles: Effect on student achievement and attitude. Journal of Agricultural Education, 38(3), 9-17.
  • Kaptan, F. & Korkmaz, H. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • Karadağ, E., Deniz, S., Korkmaz, T. & Deniz, G. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: sınıf öğretmenleri görüşleri kapsamında bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 383-402.
  • Kazu, H. & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Kurtdede Fidan, N. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 1(1), 48-61.
  • Kutluca, T. & Zengin, Y. (2011). Matematik öğretiminde geogebra kullanımı hakkında öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle University Journal of Ziya Gökalp Education Faculty, 17, 160-172.
  • Marulcu, I. & Barnett, M. (2013). Fifth graders’ learning about simple machines through engineering design-based instruction using LEGO™ materials. Research in Science Education, 43(5), 1825-1850. MEB, (2016). PISA 2015 ulusal raporu: Ulusal nihai rapor.odsgm.meb.gov.tr/test/analizler/docs/PISA/PISA2015_Ulusal_Rapor.pdf [21.08.2018].
  • Önen Öztürk, F. (2017). Fen-toplum temelli eğitsel kısa filmler üzerine bir çalışma: fen bilgisi öğretmenliği örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 633-649.
  • Özata Yücel, E. & Özkan, M. (2011). SBS fen bilimleri testindeki başarının düşük olma nedenleriyle ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 537-562.
  • Özdemir, G. & Yanık, H.B. (2017). Beşinci sınıf fen bilimleri ders kitabında yer alan etkinliklerin veriler açısından incelenmesi. Journal of Kırşehir Education Faculty, 18(1), 203- 221
  • Özer, Ö. & Tunca, N. (2014). Öğretmen adaylarının materyal hazırlama ve kullanmaya yönelik görüşleri. Route Educational and Social Science Journal, 1(3), 214-229.
  • Özeskici, D. (2014). Çizgi filmlerin görsel sanatlar dersi açısından önemi hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Özkan, E.B. & Muştu, Ö.E. (2018). 8. sınıf basit makineler ünitesine yönelik başarı testi geliştirme: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 737-754.
  • Sarıtaş, M. (2013). Öğretimde yararlanılan araç-gereçler ve etkili kullanımı. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, s. 55-103, Pegem Akademi Yayınevi, Ankara.
  • Solomon, J. (1993). Teaching Science, Technology and Society. Buckingham: Open University Press.
  • Su, Z., Su, J. & Goldstein, S. (1994). Teaching and learning science in American and Chinese high schools: A comparative study. Comparative Education, 30(3), 255-270.
  • Tietze, K. J. (2007). A bingo game motivates students to interact with course material. American Journal of Pharmaceutical Education, 71(4), 79.
  • Tuncay Yıldız, B. (2012). A case study of the use of manipulatives in upper elementary mathematics classes in a private school: Teachers' and students' views. Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Yazlık, D.Ö. (2018). Öğretmenlerin matematik öğretiminde somut öğretim materyali kullanımına yönelik görüşleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 775- 805.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldız, A. (2010). 6. sınıf fen bilgisi dersinde kullanılan materyallerin öğretmen ve öğrenci görüşüne göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi, Kars.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Doğan Güllü Bu kişi benim

Hayal Kocabaş Bu kişi benim

Elif Özata Yücel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 6 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güllü, D., Kocabaş, H., & Özata Yücel, E. (2019). Eğik Düzlem Konusuna Yönelik Geliştirilen Materyalin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 7(2), 139-155.

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR