The aim of this research is to determine the levels of pre-service science teachers’ graphical understanding and interpretation in context of heat and temperature. Sample of this study is comprised of 95 pre-service science teachers at 3rd and 4th years during spring semester of academic year of 2016-2017 at Kırıkkale University, Education Faculty, and Department of Science Education. In the selection of pre-service teachers, stratified and random cluster sampling methods were used. This research is a developmental case study of qualitative research methods. In obtaining the data, 10 open-ended test items were used. The obtained data were analyzed by content analysis and tables and column charts were produced. As a result, suggestions were made to contribute to the improvement of the situation
Heat and temperature graphic comprehension and interpretation state of matter
Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının ısı ve sıcaklık konusundaki bilgileri çerçevesinde grafik anlama ve yorumlama düzeylerinin belirlenmesidir. Örneklem olarak, Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören toplam 95 öğretmen adayı seçilmiştir. Adayların seçilmesinde, olasılık temelli örnekleme çeşitlerinden tabakalı ve tesadüfi küme örneklemesi kullanılmıştır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden gelişimsel bir durum çalışmasıdır. Verilerin elde edilmesinde 10 tane açık uçlu test maddesi kullanılmıştır. Veriler, betimsel analiz ile incelenerek tablolar ve sütun grafikleri oluşturulmuştur. Çalışmada, öğretmen adaylarının bir kısmının verilen soruları cevaplarken ısı ve sıcaklık grafiğini etkili bir şekilde kullanamadıkları, grafikte belirlenen bölgelerdeki fiziksel hâllerin tespit edilmesinde zorlandıkları, ısı ve sıcaklıkla ilgili kavramları tam olarak hatırlayıp yorumlayamadıkları tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak, bu durumun iyileştirilmesine katkı sağlayacak öneriler sunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR