Öğrencilerin soyut ve varsayıma dayanan kavramları anlayabilmeleri yüksekdüzeyde mantıksal düşünme yeteneğine sahip olmaları ile mümkündür. Genetikkavramlar varsayıma dayanan imgesel kavramlar olduğundan, genetik problemlerinçözümü de yüksek düzeyde mantıksal düşünme yeteneği gerektirmektedir. Mantıksaldüşünme yeteneği ile genetik kavramları anlama arasındaki ilişkinin konu edildiği buçalışmada, öğrencilerin mantıksal düşünme yeteneğindeki farklılıkların, genetikkavramları anlama düzeylerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Tarama modelininizlendiği çalışmada, 586 öğrenciye Mantıksal Düşünme Yeteneği Testi ve İki AşamalıGenetik Kavram Testi uygulanmıştır. Araştırma problemlerine ilişkin çıkarımsalistatistikler için korelasyon analizi ve tek yönlü varyans analizi gerçekleştirilmiştir. Eldeedilen bulgular, mantıksal düşünme yeteneği düzeylerine göre öğrencilerin genetikkavramları anlamaları arasında anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Bununlaberaber mantıksal düşünme yeteneği ile genetik kavramları anlama düzeyi arasındaanlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki r=0,479, p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR