Based on digital environments are becoming more common, educational environments are also affected by digitalization and generation that called Z individuals cannot be considered separate from these environments.Digital processes need to be accurate balanced, and adequately reflected in educational environments. In this study, prospective teachers were asked about their opinions about developing a digital game and adapting it to educational environments.After the application, a semi-structured interview form consisting of 10 questions was applied within a 2025-minute period to get the pre-service teachers' opinions about the development process of the KODU digital game. Fifteen prospective science teachers participated in the study. The obtained data were analyzed descriptively. As a result of the research, pre-service teachers stated that games designed with KODU digital game development software can be used in the lessons, make the lesson fun and make learning easier, subjects learned through games will be more permanent and increase active participation. In addition, prospective teachers stated that they wanted to design educational, fun, uncomplicated, easy to use, catchy style games via KODU digital game development software
Educational digital games science education KODU teacher candidate qualitative research
Dijital ortamların her geçen gün yaygınlaşmasına dayalı olarak, dijitalleşmeden eğitim ortamları da etkilenmekte ve Z kuşağı olarak adlandırılan bireylerin bu ortamlardan ayrı düşünülemeyeceği görülmektedir. Eğitim ortamlarına dijital süreçlerin doğru, dengeli ve yeterli ölçüde yansıtılması gerekmektedir. Bu çalışmada öğretmen adaylarına, dijital bir oyun geliştirilmesine ve bunun eğitim ortamlarına uyarlanmasına ilişkin görüşleri sorulmuştur. Uygulama sonrasında öğretmen adaylarının KODU dijital oyun geliştirilme süreci hakkındaki görüşlerini almak için 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu 20-25 dakikalık bir sürede uygulanmıştır. Araştırmaya 15 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adayları, KODU dijital oyun geliştirme yazılımı ile tasarlanan oyunların derslerde kullanılabileceği, dersi eğlenceli hale getirip öğrenmeyi kolaylaştıracağı, oyunlar üzerinden öğrenilen konuların daha kalıcı olacağı ve aktif katılımı artıracağı şeklinde görüş bildirmişlerdir. Ayrıca öğretmen adayları KODU dijital oyun geliştirme yazılımı üzerinden eğitsel, eğlenceli, karmaşık olmayan, konu özetleyen, kullanımı kolay, akılda kalıcı tarzda oyun tasarlamak istediklerini belirtmişlerdir
Eğitsel dijital oyun fen eğitimi KODU öğretmen adayı nitel araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR