The aim of this study is to determine the pre-service teachers' level of understanding and alternative ideas about the concepts of “melting of ice, density, and solubility of gases in the water”. For this purpose, a case study was used in the study. The data collection tool consists of three open-ended questions. The questions were applied to 90 primary school teachers in Science and Technology Laboratory Practices course. The levels of understanding of primary school teachers regarding the concepts of melting of ice, density, and solubility of gases in the water were examined in five categories as full understanding, partial understanding, partial understanding with a specific alternative framework, alternative frameworks, and no answer. In addition, alternative frameworks related to the concepts of melting of ice, density, and solubility of gases in the water are described by direct quotations from students' expressions. According to the results of the study, it was observed that the primary school teachers had many alternative frameworks about the change of mass, volume, and density of ice in the melting of ice. In addition, it was observed that a small number of the primary school teachers responded correctly and there were many alternative structures regarding the change of solubility of gases and density of liquids with temperature. The primary school teachers' explanations were mostly inadequate and there were many unscientific statements
Science education matter and properties melting of ice density solubility
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmen adaylarının “buzun erimesi, yoğunluk ve gazların sudaki çözünürlüğü’’ kavramlarına ilişkin anlama düzeylerini ve alternatif yapılarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı üç adet açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Sorular Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları dersindeki 90 sınıf öğretmen adayına uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının buzun erimesi, yoğunluk ve çözünürlük kavramlarına ilişkin anlama düzeyleri tam anlama, kısmi anlama, bir spesifik alternatif yapı ile kısmî anlama, alternatif yapılar ve cevapsız şeklinde beş kategoride değerlendirilmiştir. Ayrıca buzun erimesi, yoğunluk ve çözünürlük kavramlarına ilişkin alternatif yapılar öğrencilerin ifadelerinden doğrudan alıntılar yapılarak betimlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının genellikle buzun erimesi olayında kütle, hacim ve yoğunluk değişimine ilişkin alternatif yapılara sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca gazların sudaki çözünürlüğüne ve sıvıların yoğunluğunun sıcaklıkla değişimine ilişkin az sayıda öğretmen adayının bilimsel olarak doğru cevap verdiği görülmüştür. Öğretmen adaylarının belirtilen kavramlara ilişkin açıklamaları çoğunlukla yetersiz bulunmuş ve bilimsel olmayan çok sayıda ifadenin bulunduğu görülmüştür
Fen eğitimi madde ve özellikleri buzun erimesi yoğunluk çözünürlük
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR