Günümüzde ebelik eğitiminin beceri geliştirme bölümünde simülasyon uygulamalarının kullanım sıklığı giderek artmaktadır. Bu çalışma, ebelik öğrencilerinin normal doğum eğitiminde kullanılan doğum simülasyonunun, eğitim ve doğum ortamı deneyimi sonrası memnuniyet ve özgüvenlerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yarı deneysel tipteki çalışma İstanbul Türkiye'de bir vakıf üniversitesinin ebelik bölümünde yapılmıştır. Bu araştırma 54 öğrenci ile yapılmıştır. Öğrenciler, teorik eğitimin ardından 15 dakikalık simülasyon eğitimi ve haftada iki gün olmak üzere toplam altı gün doğum ortamı deneyimi sonrasında iki kez değerlendirildi. Araştırmanın verileri “Veri Toplama Formu” ve “Öğrenci Memnuniyeti ve Öğrenmeye Güven Ölçeği (ÖMÖGÖ)” kullanılmıştır. Öğrencilerin normal doğum ile ilgili teorik eğitim ve simülasyon uygulaması sonrasında ortalama SCLS puanı 54,57±6,10 iken, doğum ortamı deneyimi sonrasında ÖMÖGÖ ortalamasının 57,98±7,86 olduğu belirlendi. Çoklu regresyon analizine göre teorik, simülasyon ve doğum ortamı deneyimi ile normal doğum dersi alan öğrencilerin ÖMÖGÖ puanlarının teorik ve simülasyon dersi alanlara göre %0,52 daha yüksek olduğu bulundu (p<0,05). Bu çalışmada normal doğum simülasyonunun öğrencilerin hem eğitimde hem
YOK
YOK
YOK
Today, the frequency of use of simulation applications in the skill development part of midwifery education is increasing.This study was aimed to examine the effect of birth simulation used in normal birth training of midwifery students on satisfaction and self-confidence after training and birth environment experience. The semi-experimental type study was conducted in the midwifery department of a foundation university in Istanbul Turkey. This study was conducted with 54 students. The students were evaluated twice after a 15-minute simulation training after the theoretical training and a total of six days of birth environment experience two days a week. The data of the study, “Data Collection Form” and “Student Satisfaction and Confidence in Learning Scale (SCLS) were used. While the mean SCLS score was 54.57±6.10 after the students' theoretical training on normal birth and simulation application, it was determined that the SCLS average was 57.98±7.86 after the birth environment experience. According to the multiple regression analysis, it was found that the SCLS scores of the students who took the normal birth course with theoretical, simulation and birth environment experience were 0.52% higher than those who took the theoretical and simulation courses (p<0.05). In this study, it was seen that simulation of normal labor increased students' satisfaction and self-confidence both in education and in education-specific field experience.
YOK
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bakım Modelleri ve Doğum Yeri, Ebelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |