Giriş-Amaç: Bir sağlık profesyoneli olan ebeler için problem çözmenin önemi oldukça büyüktür. Ebelik mesleğini ilk adımlarının atıldığı öğrencilik döneminde eleştirel düşünmenin gelişimi; kaliteli bakım vermede büyük öneme sahiptir. Bu araştırma, ebelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerini belirlemek ve öğrenim sırasında sınıflar arası değişimi belirlemek amacıyla yapıldı.
Gereç-Yöntem: Kesitsel olarak 2020-2021 Bahar döneminde yapılan bu araştırmanın örneklemini; 268 öğrenci oluşturdu. Araştırmada; sosyo-demograifk veri formu ve Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği kullanıldı Verilerin dağılımını değerlendirmek için Kolmogorov Smirnov testi, tanımlayıcı istatistiklerin gösteriminde sayı, yüzde, ortalama, ortanca, standart sapma, en küçük değer ve en büyük değer kullanılmış olup anlamlılık için sınır değer olarak p<0.05 kabul edildi.
Bulgular: Ebelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimi puanı; 109,40±23,83 olarak saptandı. Öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri; gelir durumları, baba eğitim durumu, ebelik bölümünü isteyerek seçme ve akademik olarak başarılı olduğunu düşünme durumlarına göre arttı (p<0,05). Ayrıca eleştirel düşünme sınıf derecesi arttıkça yükseldi.
Sonuç: Ebelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri sosyo-demografik özelliklerine göre değişmekle birlikte, sınıf düzeyleri arttıkça yükselmektedir. Ebelik öğrenimi eleştirel düşünmeyi olumlu yönde etkilemektedir.
--
--
Introduction-Objective: Problem solving is very important in the professional midwifery care process. The development of critical thinking in the student period when the first steps of the midwifery profession are taken; plays an important role in providing quality care. This research was carried out to determine the critical thinking levels of midwifery students and to determine the change between classes during learning.
Materials-Methods: The sample of this study, which was conducted in the spring term of 2020-2021, cross-sectionally; It consisted of 268 students. In the research; socio-demographic data form and Critical Thinking Tendency Scale were used Kolmogorov Smirnov test was used to evaluate the distribution of data, number, percentage, mean, median, standard deviation, smallest value and maximum value were used in the display of descriptive statistics, and p<0.05 was the cutoff value for relevance. accepted.
Results: Midwifery students' critical thinking disposition score; It was found to be 109.40±23.83. Students' critical thinking dispositions; income status, education level of the father, choosing the midwifery department willingly, and thinking that they are academically successful (p<0.05). In addition, critical thinking increased as the grade level increased.
Conclusion: Although the critical thinking tendencies of midwifery students vary according to their socio-demographic characteristics, they increase as their grade levels increase. Midwifery education positively affects critical thinking.
--
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | -- |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |