Klinik Araştırma
BibTex RIS Kaynak Göster

JİGSAW TEKNİĞİNİN HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN AİLE PLANLAMASI YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENMELERİNE ETKİSİ VE ÖĞRENCİLERİN TEKNİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 424 - 433, 25.08.2022
https://doi.org/10.56061/fbujohs.1116005

Öz

Bu çalışmanın amacı; işbirlikli öğrenmede kullanılan Jigsaw tekniğinin hemşirelik öğrencilerinin aile planlaması yöntemlerini öğrenmelerine etkisini ve öğrencilerin tekniğe ilişkin görüşlerini belirlemektir. Ön test – son test yarı deneysel tipte çalışmadır. Örneklemi hemşirelik bölümü 3. sınıfından 68 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler Jigsaw tekniğine uygun olarak uzman gruplara ayrılarak akran çalışması yapmıştır. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu, Aile Planlaması Yöntemleri Soru Formu ve Jigsaw Görüş Ölçeği ile sınıf ortamında çevrimiçi anket platformu kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 26.0 programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin %68,6’sı kız, katılımcıların yaş ortalaması 20,63±0,82 ve %82’9’u aile planlaması yöntemleri hakkında daha önce eğitim almamıştır. Aile Planlaması Yöntemleri Soru Formu son test puan ortalaması (95,47±5,73) ön test puan ortalamasından (61,23± 14,46) anlamlı olarak daha yüksektir (t=137,234; p<0,001). Jigsaw Görüş Ölçeği toplam puan ortalaması 64,50±7,50’dir. Öğrencilerin %80’i bu tekniğin ‘öğretmen ile demokratik ve dostça ilişki kurabilme’, %75,7’si ‘grup arkadaşları ve sınıf ile iletişimin sıklığı ve kalitesi’ ve %75,7’si ‘derse ön hazırlık yapmayı sağlama’ açısından’ etkili olduğunu belirtmiştir. Aile planlaması yöntemlerinin öğrenilmesinde Jigsaw tekniğinin geleneksel yöntemden daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Bu tekniğin hemşirelik eğitiminde işbirlikli öğrenme yöntemi olarak kullanılması önerilebilir.

Kaynakça

  • Abdel-Mordy, M. A., Sabry, S. S., & Abdelrazek, A. (2022). Effect of cooperative jigsaw learning strategy on community nursing students' attitude and achievement. International Egyptian Journal of Nursing Science & Research, 2 (2); 487-500. Doi: 10.21608/EJNSR.2022.212558
  • Baghcheghi, N., Koohestani, H. R., & Rezaei, K. (2011). A comparison of the learning and traditional learning methods in theory classes on nursing students' communication skill with patients at clinical settings. Nurse Education Today, 31 (8); 877-882. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2011.01.006
  • Balkaya, N. A., Bilge, Ç., & Dönmez, S. (2022). İşbirlikli öğrenme ve interaktif eğitim yöntemlerinin hemşirelik öğrencilerinin motivasyon ve özgüvenlerine etkisi. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi. 8 (1); 15-26.
  • Bölükbaş, F. (2014). Jigsaw IV tekniğinin yabancı öğrencilerin türkçedeki temel zamanları öğrenmeleri üzerindeki etkisi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4: 3 (3); 25-29.
  • Divya, V., & Kumari, N. (2021). Impact of Jigsaw technique on knowledge regarding national health programs among nursing students. Asian Journal of Nursing Education & Research, 11 (1); 129–132. Doi: 10.5958/2349-2996.2021.00033.1
  • Erkuş, A. Sınıf öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme: kavramlar ve uygulamalar. Ankara: Ekinoks Yayınları; 2006.
  • Evcim, H., & İpek, Ö. F. (2013). Effects of Jigsaw II on academic achievement in English prep classes. Procedia Social Behaviour Science, 70; 1651-1659. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.01.236
  • Filiz, N. Y, & Dikmen, Y. (2017). Hemşirelik eğitiminde aktif öğrenme yöntemlerinin kullanimi: jigsaw tekniği. Journal of Human Rhythm, 3 (3); 145-150.
  • Goolsarran, N., Hamo, C. E., & Lu, W. H. (2020). Using the Jigsaw technique to teach patient safety. Medical Education Online, 25 (1); 1710325. https://doi.org/10.1080/10872981.2019.1710325
  • Hinjorgo, M. R., & Jaleel, F. (2012). Analysis of one-best mcqs: the diffulty index, discrimitaion index and distractor effiency. Journal of Pakistan Medical Association, 62 (2); 142-147.
  • Huang, Y. M., Liao, Y. W., Huang, S. H., & Chen, H. C. (2014). A Jigsaw-based cooperative learning approach to ımprove learning outcomes for mobile situated learning. Journal of Educational Technology & Society, 17 (1); 128-140.
  • Keramati, M. R., & Gillies, R. M. (2022). Perceptions of nursing students on the effect of cooperative learning on academic achievement and learning environment. Interactive Learning Environments, 1-11. https://doi.org/10.1080/10494820.2022.2043388
  • Rush, B. R., Rankin, D. C., & White, B. J. (2016). The impact of item-writing flaws and item complexity on examination item difficulty and discrimination value. BMC Medical Education, 6 (250); 1-10.
  • Sahin, H., Atay, Y., Yagdi, T., & Aka, S. A. (2017). Item analysis of 2016 written exam of Turkish Society of Cardiovascular Surgery Proficiency Board. Turkish Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery, 25 (4); 600-607. http://dx.doi.org/doi: 10.5606/tgkdc.dergisi.2017.14513
  • Sanaie, N,, Vasli, P, & Sadeghi, B. (2019). Comparing the effect of lecture and Jigsaw teaching strategies on the nursing srudents’ self-regulated learning and academic motivation: A quasi-experimental study. Nurse Education Today, 79 (March); 35-40. https://doi.org/10.1080/1528008X.2021.1955235
  • Şimşek, Ü. Çözeltiler ve kimyasal denge konularında uygulanan jigsaw ve birlikte öğrenme tekniklerinin öğrencilerin maddenin tanecikli yapıda öğrenmeleri ve akademik başarıları üzerine etkisi [Doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; 2007

THE EFFECT OF JIGSAW TECHNIQUE ON NURSING STUDENTS' LEARNING FAMILY PLANNING METHODS AND THE STUDENTS' OPINIONS ON THE TECHNIQUE

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 424 - 433, 25.08.2022
https://doi.org/10.56061/fbujohs.1116005

Öz

Abstract
This study aims to determine the effect of the Jigsaw technique used in cooperative learning on the learning of family planning methods by nursing students and the students' views on the technique. Pre-test – post-test is a study in a quasi-experimental design. The sample consisted of 68 students from the third year of the nursing department. The students were divided into expert groups following the Jigsaw technique and conducted peer studies. Research data were collected using the Personal Information Form, the Family Planning Methods Questionnaire and the Jigsaw Opinion Scale, and an online survey platform in the classroom environment. The data were analyzed with the SPSS 26.0 program. 68.6% of the students were girls, the mean age of the participants was 20.63±0.82, and 82.9% of them had not received training on family planning methods before. The Family Planning Methods Questionnaire post-test mean score (95.47±5.73) was significantly higher than the pre-test mean score (61.23± 14.46) (t=137,234; p<0.001). Jigsaw Vision Scale’s total score average is 64.50±7.50. 80% of the students stated that this technique was used in terms of 'establishing a democratic and friendly relationship with the teacher', 75.7% 'frequency and quality of communication with groupmates and class' and 75.7% 'providing preparation for the lesson'. indicated that it was effective. It was concluded that the Jigsaw technique is more effective than the traditional method in learning family planning methods. It can be suggested that this technique be used as a cooperative learning method in nursing education.

Kaynakça

  • Abdel-Mordy, M. A., Sabry, S. S., & Abdelrazek, A. (2022). Effect of cooperative jigsaw learning strategy on community nursing students' attitude and achievement. International Egyptian Journal of Nursing Science & Research, 2 (2); 487-500. Doi: 10.21608/EJNSR.2022.212558
  • Baghcheghi, N., Koohestani, H. R., & Rezaei, K. (2011). A comparison of the learning and traditional learning methods in theory classes on nursing students' communication skill with patients at clinical settings. Nurse Education Today, 31 (8); 877-882. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2011.01.006
  • Balkaya, N. A., Bilge, Ç., & Dönmez, S. (2022). İşbirlikli öğrenme ve interaktif eğitim yöntemlerinin hemşirelik öğrencilerinin motivasyon ve özgüvenlerine etkisi. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi. 8 (1); 15-26.
  • Bölükbaş, F. (2014). Jigsaw IV tekniğinin yabancı öğrencilerin türkçedeki temel zamanları öğrenmeleri üzerindeki etkisi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4: 3 (3); 25-29.
  • Divya, V., & Kumari, N. (2021). Impact of Jigsaw technique on knowledge regarding national health programs among nursing students. Asian Journal of Nursing Education & Research, 11 (1); 129–132. Doi: 10.5958/2349-2996.2021.00033.1
  • Erkuş, A. Sınıf öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme: kavramlar ve uygulamalar. Ankara: Ekinoks Yayınları; 2006.
  • Evcim, H., & İpek, Ö. F. (2013). Effects of Jigsaw II on academic achievement in English prep classes. Procedia Social Behaviour Science, 70; 1651-1659. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.01.236
  • Filiz, N. Y, & Dikmen, Y. (2017). Hemşirelik eğitiminde aktif öğrenme yöntemlerinin kullanimi: jigsaw tekniği. Journal of Human Rhythm, 3 (3); 145-150.
  • Goolsarran, N., Hamo, C. E., & Lu, W. H. (2020). Using the Jigsaw technique to teach patient safety. Medical Education Online, 25 (1); 1710325. https://doi.org/10.1080/10872981.2019.1710325
  • Hinjorgo, M. R., & Jaleel, F. (2012). Analysis of one-best mcqs: the diffulty index, discrimitaion index and distractor effiency. Journal of Pakistan Medical Association, 62 (2); 142-147.
  • Huang, Y. M., Liao, Y. W., Huang, S. H., & Chen, H. C. (2014). A Jigsaw-based cooperative learning approach to ımprove learning outcomes for mobile situated learning. Journal of Educational Technology & Society, 17 (1); 128-140.
  • Keramati, M. R., & Gillies, R. M. (2022). Perceptions of nursing students on the effect of cooperative learning on academic achievement and learning environment. Interactive Learning Environments, 1-11. https://doi.org/10.1080/10494820.2022.2043388
  • Rush, B. R., Rankin, D. C., & White, B. J. (2016). The impact of item-writing flaws and item complexity on examination item difficulty and discrimination value. BMC Medical Education, 6 (250); 1-10.
  • Sahin, H., Atay, Y., Yagdi, T., & Aka, S. A. (2017). Item analysis of 2016 written exam of Turkish Society of Cardiovascular Surgery Proficiency Board. Turkish Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery, 25 (4); 600-607. http://dx.doi.org/doi: 10.5606/tgkdc.dergisi.2017.14513
  • Sanaie, N,, Vasli, P, & Sadeghi, B. (2019). Comparing the effect of lecture and Jigsaw teaching strategies on the nursing srudents’ self-regulated learning and academic motivation: A quasi-experimental study. Nurse Education Today, 79 (March); 35-40. https://doi.org/10.1080/1528008X.2021.1955235
  • Şimşek, Ü. Çözeltiler ve kimyasal denge konularında uygulanan jigsaw ve birlikte öğrenme tekniklerinin öğrencilerin maddenin tanecikli yapıda öğrenmeleri ve akademik başarıları üzerine etkisi [Doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; 2007
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik, Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Serpil Abalı Çetin 0000-0003-0922-7060

Özlem Çiçek 0000-0001-5124-5719

Hale Sezer 0000-0003-4199-7727

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Abalı Çetin, S., Çiçek, Ö., & Sezer, H. (2022). JİGSAW TEKNİĞİNİN HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN AİLE PLANLAMASI YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENMELERİNE ETKİSİ VE ÖĞRENCİLERİN TEKNİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Fenerbahçe University Journal of Health Sciences, 2(2), 424-433. https://doi.org/10.56061/fbujohs.1116005