Bu çalışmanın amacı; işbirlikli öğrenmede kullanılan Jigsaw tekniğinin hemşirelik öğrencilerinin aile planlaması yöntemlerini öğrenmelerine etkisini ve öğrencilerin tekniğe ilişkin görüşlerini belirlemektir. Ön test – son test yarı deneysel tipte çalışmadır. Örneklemi hemşirelik bölümü 3. sınıfından 68 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler Jigsaw tekniğine uygun olarak uzman gruplara ayrılarak akran çalışması yapmıştır. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu, Aile Planlaması Yöntemleri Soru Formu ve Jigsaw Görüş Ölçeği ile sınıf ortamında çevrimiçi anket platformu kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 26.0 programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin %68,6’sı kız, katılımcıların yaş ortalaması 20,63±0,82 ve %82’9’u aile planlaması yöntemleri hakkında daha önce eğitim almamıştır. Aile Planlaması Yöntemleri Soru Formu son test puan ortalaması (95,47±5,73) ön test puan ortalamasından (61,23± 14,46) anlamlı olarak daha yüksektir (t=137,234; p<0,001). Jigsaw Görüş Ölçeği toplam puan ortalaması 64,50±7,50’dir. Öğrencilerin %80’i bu tekniğin ‘öğretmen ile demokratik ve dostça ilişki kurabilme’, %75,7’si ‘grup arkadaşları ve sınıf ile iletişimin sıklığı ve kalitesi’ ve %75,7’si ‘derse ön hazırlık yapmayı sağlama’ açısından’ etkili olduğunu belirtmiştir. Aile planlaması yöntemlerinin öğrenilmesinde Jigsaw tekniğinin geleneksel yöntemden daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Bu tekniğin hemşirelik eğitiminde işbirlikli öğrenme yöntemi olarak kullanılması önerilebilir.
Jigsaw tekniği İşbirlikli öğrenme Hemşirelik öğrencisi Aile Planlaması yöntemleri
Abstract
This study aims to determine the effect of the Jigsaw technique used in cooperative learning on the learning of family planning methods by nursing students and the students' views on the technique. Pre-test – post-test is a study in a quasi-experimental design. The sample consisted of 68 students from the third year of the nursing department. The students were divided into expert groups following the Jigsaw technique and conducted peer studies. Research data were collected using the Personal Information Form, the Family Planning Methods Questionnaire and the Jigsaw Opinion Scale, and an online survey platform in the classroom environment. The data were analyzed with the SPSS 26.0 program. 68.6% of the students were girls, the mean age of the participants was 20.63±0.82, and 82.9% of them had not received training on family planning methods before. The Family Planning Methods Questionnaire post-test mean score (95.47±5.73) was significantly higher than the pre-test mean score (61.23± 14.46) (t=137,234; p<0.001). Jigsaw Vision Scale’s total score average is 64.50±7.50. 80% of the students stated that this technique was used in terms of 'establishing a democratic and friendly relationship with the teacher', 75.7% 'frequency and quality of communication with groupmates and class' and 75.7% 'providing preparation for the lesson'. indicated that it was effective. It was concluded that the Jigsaw technique is more effective than the traditional method in learning family planning methods. It can be suggested that this technique be used as a cooperative learning method in nursing education.
Jigsaw technique Cooperative learning Nursing students Family planning methods
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik, Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |