ChatGPT gibi yapay zekâ (YZ) araçlarının hemşirelik eğitiminde kullanımı güncel ve önemli bir tartışma konusudur. ChatGPT, hemşirelik eğitimini dönüştürme potansiyeline sahip olmakla birlikte hızlı bilgi erişimine olanak tanıyan, yeni bilgileri öğrenme, soru sorma, hemşirelik öğrencilerinin kuramsal ve klinik becerilerini geliştirme ve etkileşimli öğrenme imkânı gibi çeşitli olanaklar sunan bir YZ aracıdır. Ancak, ChatGPT bu yararlarının yanı sıra akademik dürüstlük ve intihal ile ilgili endişeleri de beraberinde getirmekte, öğrencilerin haksız kazanç elde etmelerine ve mezuniyette hedeflenen önemli eğitim çıktılarından biri olan eleştirel düşünme ve karar verme becerilerini olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Bu nedenle, ChatGPT gibi YZ araçlarının hemşirelik müfredatına entegre edilebilmesi için, etik ve sorumlu kullanımı amacıyla rehberler, politikalar geliştirilmesi, hemşire eğitimcilerin ve öğrencilerinin YZ okur yazarlılıklarını artırılması gerekmektedir. Bu derlemede, ChatGPT’nin potansiyeli, hemşirelik eğitimine katkıları, sınırlılıkları ve zorlukları tartışılmaktadır.
gerekmiyor
yok
yok
The use of artificial intelligence (AI) tools such as ChatGPT in nursing education is a current and significant topic of debate. ChatGPT holds the potential to transform nursing education, providing various opportunities such as rapid access to information, learning new knowledge, asking questions, developing theoretical and clinical skills of nursing students, and offering interactive learning possibilities. However, alongside these benefits, ChatGPT also raises concerns regarding academic integrity and plagiarism, which can lead to unfair advantages for students and negatively impact the development of critical thinking and decision-making skills, which is one of the important educational outcomes targeted at graduation. Therefore, for the integration of AI tools like ChatGPT into the nursing curriculum, the development of guides and policies for ethical and responsible use is necessary, as is the enhancement of AI literacy among nurse educators and students. This review discusses the potential, possible contributions, limitations, and challenges of ChatGPT in nursing education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 3 |