This study aims to design a system that benefits both users and producers of e-commerce platforms. Within this scope, a system has been developed to extract summary information from millions of product or service reviews written in natural language on Google Play, using the review data set of Turkey's three leading e-commerce companies. Using the Python language, a large dataset of reviews obtained through web scraping methods was evaluated using sentiment analysis techniques on the Google Colab platform. The results were examined using sentiment analysis and text mining methods. The study aims to enable e-commerce platforms to analyze customer feedback more effectively and use the information obtained from these analyses to improve user experience, enhance service quality, and identify potential issues in advance. When evaluating the customer feedback from Site 1, Site 2, and Site 3, it was observed that there were common and different prominent satisfactions and negativities. The results obtained using text mining methods provided an opportunity to deeply examine the level of user satisfaction and the emotional responses to customer feedback for each e-commerce site.
Machine Learning Data Mining Sentiment Analysis Text Mining E-commerce
Bu çalışmada, e-ticaret platformları için kullanıcı ve yapımcılara fayda sağlamayı hedefleyen bir sistem tasarlanması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Google Play' deki milyonlarca doğal dilde yazılmış ürün veya hizmet yorumlarından özet bilgi çıkaran bir sistem geliştirmek için Türkiye'nin önde gelen üç büyük e-ticaret firmasının yorum veri seti kullanılmıştır. Python dilini kullanarak veri kazıma yöntemi ile elde edilen büyük veri kümesini oluşturan yorumlar Google Colab platformu üzerinde duygu analizi yöntemlerden doğal dil işleme teknikleri ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar, duygu analizi ve metin madencişili yöntemleri kullanılarak incelenmiştir. Çalışma, e-ticaret platformlarının müşteri geri bildirimlerini daha etkili bir şekilde analiz etmek ve bu analizlerden elde edilen bilgileri kullanıcı deneyimini geliştirmek, hizmet kalitesini artırmak ve olası sorunları önceden belirlemek için kullanmalarına olanak sağlamayı amaçlamaktadır. Site 1, Site 2 ve Site 3'ün müşteri geri bildirimlerini değerlendirdiğimizde ortak ve farklı öne çıkan memnuniyet ve olumsuzlukları gözlemlendiği görülmüştür. Metin madenciliği yöntemleri kullanımıyla elde edilen sonuçlar, her bir e-ticaret sitesinin kullanıcı memnuniyeti düzeyini ve müşteri geri bildirimlerine verilen duygusal tepkileri derinlemesine inceleme fırsatı sunmuştur.
: Makine Öğrenmesi Veri Madenciliği Duygu Analizi Metin Madenciliği E-Ticaret
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |