Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOK KANALLI ALIŞVERİŞ BAĞLAMINDA SORUNSUZ DENEYIM ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 3 - 21, 23.03.2023

Öz

Bu araştırmada “Çok Kanallı Alışveriş Bağlamında Sorunsuz Deneyim Ölçeğinin” Türk dili ve kültürüne uyarlanması amaçlanmıştır. Ölçme aracı çok kanallı alışveriş perakendicilerine yönelik tüketicilerin sorunsuz deneyim yaşamaları konusunda fırsat sunmaktadır. Türkçe literatürde çok kanallı alışveriş bağlamında sorunsuz deneyimlerini değerlendirebilecek bir ölçme aracı olmadığı ve çok kanallı alışveriş günden güne önemi artan bir araştırma alanı olması nedeniyle bu araştırmanın çok kanllaı alışveriş platformlarını kullanan bireylerin deyeimlerini ün yüzüne çıkarma adına alana katkı sağlayacağı düşünülmüştür. Araştırmanın evreni kolayda örnekleme yöntemi ile elde edilmiş Eskişehir ilinde yaşayan 306 bireyden oluşmaktadır. Ölçeğin yapısını test etmek için Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) kullanılmıştır. Ölçeğin güvenilirliği için iç tutarlılık testleri yapılmış yapılan test sonucunda Cronbach Alpha değeri 0.890 olarak bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre “Çok Kanallı Alışveriş Bağlamında Sorunsuz Deneyim Ölçeğinin” geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiştir. Dolayısıyla Türk dili ve kültürü için gerekli psikometrik özellikleri gösteren ölçme aracının Türkiye’deki çok kanallı alışveriş kanallarını kullanan tüketicilere yönelik kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Altıntaş, H.M. (2000). Tüketici Davranışları, Müşteri Tatmininden Müşteri Sadakatine. Alfa Yayıncılık, İstanbul, 2000, Pp.23.
  • Anteplioğlu, P. (2005). Hizmet Sektöründe Kulaktan Kulağa İletişimin Etkileri: Ankara’da Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ariffin, S., Yusof, J. M., Putit, L., & Shah, M. I. A. (2016). Factors İnfluencing Perceived Quality And Repurchase İntention Towards Green Products. Procedia Economics And Finance, 37 (16), 391-396
Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 3 - 21, 23.03.2023

Öz

Kaynakça

  • Altıntaş, H.M. (2000). Tüketici Davranışları, Müşteri Tatmininden Müşteri Sadakatine. Alfa Yayıncılık, İstanbul, 2000, Pp.23.
  • Anteplioğlu, P. (2005). Hizmet Sektöründe Kulaktan Kulağa İletişimin Etkileri: Ankara’da Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ariffin, S., Yusof, J. M., Putit, L., & Shah, M. I. A. (2016). Factors İnfluencing Perceived Quality And Repurchase İntention Towards Green Products. Procedia Economics And Finance, 37 (16), 391-396
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mert Erkan

Osman Göktuğ Koçak

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erkan, M., & Koçak, O. G. (2023). ÇOK KANALLI ALIŞVERİŞ BAĞLAMINDA SORUNSUZ DENEYIM ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Fenerbahçe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 3-21.