Ailenin, spora katılım noktasında öğrencileri en çok etkileyen faktör olduğu bilinmektedir. Bu doğrultuda bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin okul ve spor hayatlarına yönelik ebeveyn görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya ili Adapazarı ilçesinde, bir ortaokulda öğrenim gören 12 öğrenci ebeveyni oluşturmaktadır. Bunun için çalışma grubuna spor ve okul hayatını birlikte yürüten öğrencilerin ebeveynleri ile okul hayatının olumsuz etkilenmemesi için spora ara veren öğrencilerin ebeveynleri dahil edilmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış sorular ile odak grup görüşmesi yapılarak elde edilmiştir. Odak grup görüşmeleri 3 ebeveyn (çocuğu spor ve okulu birlikte yürüten), 4 ebeveyn (çocuğu spor ve okulu birlikte yürüten) ve 5 ebeveyn (çocuğu okul hayatı nedeniyle sporu bırakan) olmak üzere 3 ayrı grupta gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, görüşmeler kayıt altına alınmış ve yazıya dönüştürülmüştür. Araştırma verileri içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda bütünsel gelişimin gerekliliğine yönelik inançlar ve spor ve akademik hayatın birlikte yürütülemeyeceğine yönelik inançlar olmak üzere 2 temaya ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda ebeveynlerin fiziksel aktivite ve spora katılımın çocukların yararına olacağına inandıklarını ancak sınav döneminden kaynaklanan endişelerinden dolayı bazı velilerin akademik başarıyı ön plana aldıklarını ve dolayısıyla bazılarının spora ara verdiklerini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1 |