Son yıllarda, mobil teknolojiler (akıllı telefonlar, tabletler…) hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline
gelmiştir. Bu teknoloji günlük kullanımının yanı sıra, bilim ve eğitim alanında da sıkça kullanılmaktadır.
Akıllı cihazların eğitimde kullanımının artması nedeniyle, bu alan için tasarlanan uygulamalara duyulan
ihtiyaç daha da önem kazanmaktadır. Bu alanda yapılan araştırmalar, mobil uygulamaların, öğrencilerin
okul, iş ve gayri resmi ortamlar dahil olmak üzere çeşitli ortamlarda öğrenip, araştırma yapmalarına
yardımcı olabileceğini göstermektedir. Mobil teknolojiler, öğrencilere tekrar yapabileceği esnek öğrenme
fırsatları sağladığından, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin eğitimlerini desteklemek için mobil
uygulamalar ve cihazlar da kullanılıyor. Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler diğer öğrencilere göre
daha yavaş öğrenebilirler. Bu nedenle, öğrenme sırasında zorluklarla karşılaşabilirler. Bu yazıda, daha
önce önerilen mobil uygulamaya, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere sayıları (0-9) öğretmek için
öğretmenlere yardımcı olarak tasarlanmış bir mobil uygulama önerilmişti. Ayrıca bu uygulama, okul
öncesi çocuklar tarafından kullanım için uygundur. Uygulama, sayı kavramlarını öğretmek için modüller
içermektedir. Her bir kavramı öğretmek için yinelemeli bir algoritma uygulanır. Öğretim bölümünde,
uygulama Stepwise Yöntemini kullanarak öğretmeye başlar. Mobil uygulama, Java Programlama Dili'ne dayanan ve Android cihazlarda çalışan Android Studio'da olacaktır. Uyumluluk için Android 4.0 (Ice
Cream Sandwich) İşletim Sistemi veya diğer sürümlerden biri yüklü olmalıdır.
özel eğitim mobil uygulama mobil cihaz teknoloji eğitim yazılımı öğretmeöğrenme süreçleri adım adım yöntemi
In recent years, mobile technologies (smartphones, tablets…) have become an indispensable part of our
lives. Besides the everyday use of this technology, it has also been used frequently in the field of science
and education. Due to the increased use of smart devices in education, the need for applications designed
for this area has become more significant. Research conducted in this area shows that mobile applications
can help students to navigate and manage tasks in a variety of environments including school, work, and
informal settings. Because mobile technologies provide repetitive and flexible learning opportunities to
the students, mobile applications and devices are also being used to support learners with special needs
and disabilities. Students who need special education may learn slower than other students. Therefore,
they may encounter difficulties during learning. In this paper, we propose an extension to the previously
proposed mobile application that is designed to serve as an assistant to teachers to teach numbers (0-9) to
students who need special education. It is also convenient for pre-school children. The application
includes teaching modules that teach number concepts. An iterative algorithm is implemented to teach
each concept. In the teaching section, the application begins teaching by using Stepwise Method. The
mobile application will be on Android Studio, based on Java Programing Language and runs on Android
devices. Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) Operating System or one of the further versions should be
installed for compatibility.
special education mobile application mobile device technology educational software stepwise method
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Türk Halk Bilimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri -Compilation Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 97 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)