Bu araştırmada etkili dil öğretmenlerinin başarılı dil öğretimi ve öğrenme uygulamaları üzerindeki önemli
etkisi üzerinedir. Bu çalışma, Lübnan üniversitelerinde aday öğretmen öğrencilerinin etkili dil öğretim
algılarına dayanan niteliklerini ele almaktadır. Araştırmada hem nitel hem de nicel veri toplama araçlarını içeren çok yöntemli bir yaklaşım kullanılmıştır. Sonuçlara göre, Libyalı aday öğretmen öğrencilerinin şu
maddelere önem verdikleri anlaşılmıştı: 1) gramer ve kelime bilgisi da dahil olmak üzere bilgi ve güvenilirliğe
büyük önem verdiğini; 2) temel olarak öğrenci katılımını teşvik ederek ve öğrencinin özgüvenini artırarak
eğitilmesi; 3) öğretmenin tarafsızlığı ile büyük ölçüde karakterize edilen dürüstlük; 4) öğrencilerin özellikle
dikkat konusunda uyumlu olmarını; ve 5) her ders için önceden hazırlık yapılması ve öğretmenlerin ek
materyal hazırlaması. Bulguların, öğretmen adaylarının ve dil öğretmenlerinin öğretmenlik uygulamalarını
geliştirmeleri için önemli etkileri olduğu tespit edilmiştir.
Given the undeniable influence of effective language teachers on successful language teaching and learning
practices, this study was set out to address the attributes of effective language teachers based on Libyan
university level student teachers’ perception. A multi-method approach including both qualitative and
quantitative means of data collection was employed in the study. Results indicated that Libyan student
teachers placed high importance on 1) Knowledge and credibility including possessing the knowledge of
grammar and vocabulary; 2) Delivery principally by encouraging student participation and increasing
students’ self-confidence; 3) Fairness as mainly characterized by teacher impartiality; 4) Rapport specifically
through features that involved care and attention students; and 5) Organization and Preparation as manifested
by prior preparation for every lesson and provision of supplemental material by teachers. The findings have
important implications for student teachers and language teachers to improve the efficiency of their teaching
practices.
student teachers perception effective EFL teaching attributes Libya
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Türk Halk Bilimi |
Bölüm | Derleme Makaleleri -Compilation Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 97 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)