Ataerkil ideolojinin kadınlara dayattığı dış görünüşe bağımlılık, gösteriş, öz
severlik
ve rekabetçilik gibi yıkıcı duyguların kız çocuklarını da esir alması,
yasal olmamasına rağmen 13 yaşın altındaki çocukların Instagram’da, şimdilik
2 milyon “tween/eşikergen” etiketi altında yetişkin görünümlü paylaşımlarda
bulunması, güzellik siber zorbalığının artışı ve sosyal medyada kullanılan ke
lime
ve söz öbeklerinin konuşma diliyle etkileşime geçmesi eşikergen sorun
larının
başında gelmektedir.
Bir nitel araştırma yöntemi olarak gömülü teori ve derinlemesine görüşmele
rin
kullanıldığı bu çalışmada, güzellik zorbalığı, Mean Girls filmiyle tanım
lanmakta,
sosyal medyada açıkça görülebilen “eşikergen jargonu” konuşma
diline yansımaktadır. Örneğin çocukların çevrimiçi alanlarda kullandıkları
“taglemek”, “beğeni yağdırmak”, “ss/dm atmak”, “karşim”, “feno”, “efso”,
gibi sözcükler ve kısaltmalar günlük dilde de kullanılmaktadır. Sonuç olarak
eşikergen jargonunun çocukların yaşam biçimiyle ifade bulması, güzellik siber
zorbalığının, rekabetin ve yarışın artmasıyla birlikte bu yeni kız çocuğu kültü
rünün
dil yozlaşmasını da görünür kıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmanın
sadece dil yozlaşmasını değil, çocukluğun yozlaştığını göstermesi bakımından
da alanyazına katkı sağlayacağı öngörülmektedir.
eşikergen jargonu dil yozlaşması güzellik zorbalığı eşikergen güzellik siber zorbalığı
The destructive emotions imposed on women by patriarchal ideology, such as
dependence on appearance, vanity, narcissism, and competitiveness are also
capturing girls; children under the age of 13 sharing adult-looking posts on
Instagram under 2 million “tween” tags although it is illegal; cyberbullying
and the words used in social media and the interaction of phrases with spoken
language are the main problems of tween. In this study, grounded theory and
in-depth interviews are used as a qualitative research method, beauty bullying
is defined with the movie Mean Girls, and the “tween jargon” that can be
clearly seen in social media is reflected in the spoken language. For example,
words and abbreviations used by children such as tag, “break my scale”,
“send ss/dm”, “bro/sis”, “feno”, “efso” are also used in daily language. As a
result, the expression of tween jargon with the way of life of these children
determines the increase of beauty cyberbullying, competition and language
degeneration of this new girl culture. In addition, it is predicted that this study
will contribute not only to the corruption of language but also literature in
terms of childhood degeneration.
tween jargon corruption of language beauty bullying tween beauty cyberbullying
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları, Türk Halk Bilimi, Antropoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri - Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 27 Sayı: 106 Özel Ek |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Prof.Dr. Zekiye Antakyalıoğlu ( İstanbul Aydın Üniversitesi-zekabe@hotmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)