Bu makale, Nadia Fall’un Birleşik Krallık hükümetinin kemer sıkma programı bağlamında Londra’daki genç evsizliğe odaklanan Home (2013) adlı oyununu inceler.
Kemer sıkma önlemleri; sağlık, eğitim, kültür ve emeklilik alanlarında uygulanan
mali kesintileri ve ‘Universal Credit’ adlı yeni bir programın uygulamaya konmasını
da içerir. Nadia Fall tarafından yazılan oyun, 200’den fazla gencin yaşadığı eski bir
binada dirençlilik ve umutsuzluğa, sosyalleşmeye ve yalnızlığa dikkat çeken paradoksal
bir panorama sunar. National Theatre’da Three Sisters, The Suicide, Dara ve
Chewing Gum Dreams gibi oyunları yöneten Nadia Fall, Bush Theatre, Chichester
ve Lyric Hammersmith gibi önemli tiyatro topluluklarıyla çalışmıştır. Genel olarak
yönetmenlik yeteneğiyle tanınan Fall, evsiz bireylerle 30 saatin üzerinde röportajlar
yaparak ürettiği Home ile oyun yazarlığı konusunda ne kadar başarılı olduğunu
kanıtlamıştır. Bu araştırma, Nadia Fall’un Home adlı oyununu tarihsel bağlamına
yerleştirmeyi ve oyunda tasvir edilen politik koşulları etkileyen tarihsel faktörleri
ortaya koymayı, Guy Standing’in prekarya kavramını kullanarak karakterlerin sınıfsal
konumlarını kavramayı amaçlar. Fall’un Home adlı oyunu, güvencesizlik ve
evsizliğin dayanılmazlığına ve alternatif bir yaşam tarzına yönelik ütopik arzuya ışık
tutmak için umut ve çaresizliğin yanı sıra ütopik ve sosyo-ekonomik unsurları nasıl
kullandığını da sergiler. Sonuç olarak eser, Austerity döneminde Birleşik Krallık’taki
genç evsiz bireylerin karşılaştığı zorlu koşullarla mücadeleleri ve sistem temelli
eşitsizlikleri gözler önüne serer. Burada birebir tanıklıklar kullanarak prekarya sınıfının
kırılgan yapısı oyun karakterleri üzerinden ortaya konur. Home, zor koşullara
rağmen, mevcut çalışma, karakterlerin umut ve dirençlerinin ev kavramını sadece
fiziksel bir mekândan daha fazlasına dönüştürdüğünü ortaya koyar.
tiyatro Neoliberalizm kemer sıkma politikaları evsizlik güvencesizlik
Araştırma ve Yayın Etiği Beyanı: Bu makale, orijinal veriler temelinde hazırlanmış özgün bir araştırma makalesidir. Daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış olup başka bir yere yayımlanmak üzere gönderilmemiştir. Yazar, araştırma sürecinde etik ilkelere ve kurallara uymuştur. Yazarların Katkı Düzeyleri: Makale tek yazarlıdır. Etik Komite Onayı: Bu çalışma için etik kurul onayı gerekmemektedir. Finansal Destek: Bu araştırma için herhangi bir finansal destek alınmamıştır. Çıkar Çatışması: Bu çalışma ile ilgili herhangi bir çıkar çatışması bulunmamaktadır.
This paper examines Nadia Fall’s Home (2013), which delves into youth
homelessness in London against the backdrop of the UK government’s austerity
measures. These measures included budget reductions in education, health,
social security, and culture, along with the introduction of ‘Universal Credit’, a
new benefit system. Crafted by Nadia Fall, Home offers a paradoxical panorama
that draws attention to resilience and despair, sociability and loneliness in an
old building housing over 200 young residents. Known for directing plays such
as Three Sisters, The Suicide, Dara, and Chewing Gum Dreams at the National
Theatre, Nadia Fall has collaborated with major theatre companies including the
Bush Theatre, Chichester, and Lyric Hammersmith. Fall, renowned for her directing
prowess, has demonstrated her success as a playwright with Home, which she
produced based on over thirty hours of interviews with homeless individuals. This
research situates Nadia Fall’s play Home within its historical backdrop, seeking to
comprehend the historical factors influencing the political circumstances depicted
in the play. It aims to grasp the characters’ social class placement by applying
Guy Standing’s concept of the precariat. The paper scrutinizes how Home employs
hope and despair, along with a utopian socio-economic background, to highlight
the unbearable nature of precariousness and homelessness. Additionally, the paper
explores the utopian aspiration for an alternative way of life
Research and Publication Ethics Statement: This article constitutes an original research paper based on original data. It has neither been published previously nor submitted for publication elsewhere. The author has adhered to ethical principles and guidelines throughout the research process. Authors’ Contributions: The article is authored solely by one individual. Ethics Committee Approval: Ethical committee approval is not required for this study. Financial Support: No financial support was obtained for this research. Conflict of Interest: There are no potential conflicts of interest related to this study
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Türk Halk Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri - Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 30 Sayı: 119 |
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:
TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.
Alan Editörleri/ Field Editörs
Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)