Stratejik Planlamaya Dayalı Performans Esaslı Bütçe Sistemi, hesapverebilir, saydam ve çok yıllı yapıyı öngören özellikleri ile önceki bütçe sisteminden ayrışmış ve uygulamaya farklı bir bakış açısı getirmiştir. Kurumların her birini stratejik plan yapmaya, vizyon/misyon belirlemeye yönelterek mali sistemin sürdürülebilir bir yapıda olmasını sağlamaya çalışan bu sistemin teknik olarak uygulayıcılar açısından içselleştirilmesi de önem kazanmıştır. Çünkü, kamu kaynaklarının kullanımı noktasında karar alıcı/uygulayıcı olarak rol oynayan yöneticiler bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi değillerse etkinsizlik ortaya çıkabilecektir. Bu bağlamda çalışmada, Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nde yönetici kademesinde görevli kişilerle bir anket çalışması geçekleştirilmiştir. Bütçe sisteminin temel bileşenleri hakkında bilgi sahibi olup olmadıkları ölçülmeye çalışılmıştır. Ayrıca, ölçeğin güvenilirliği test edilerek doğrulayıcı ve keşfedici faktör analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak, Stratejik planlamaya dayalı performans esaslı bütçe sistemi uygulayan bir kamu kurumu olarak Manisa Celal Bayar Üniversitesi yönetim kademesinde çalışan personelin stratejik planlamaya dayalı performans esaslı bütçe sistemi ile ilgili genel olarak bilgi sahibi olduğu ifade edilebilecektir. Ancak sistemin içerdiği temel kavramlar açısından bilgi düzeyinin arttırılması gereği vurgulanabilir.
Borçlanma Borç Stoku Kamu Borç Yönetimi Maliye Politikası Para Politikası Politikalar Arası Uyum.
As soon as the Public Finance Management and Control Law has become effective, the new budget system started to be implemented by public administrations. Performance Based Budget System Based on Strategic Planning has become dissociated from the previous budget system and brought a different perspective to practice with its accountable, transparent and multi-annual prescriptive characteristics. It has technically become important for the executors to interiorize this new system which tries to provide a sustainable structure for the financial system by directing each public institution to make plans and determine a vision/mission. If, the executives acting the role of decision makers/executors for using public funding did not have knowledge of budget system, inefficiency would arise. In this sense, a survey study has been conducted with the people at executive level of Manisa Celal Bayar University. It has been tried to assess whether they have knowledge on fundamental components of budget system. In addition, the reliability of the scale was tested and confirmatory and exploratory factor analysis were conducted. As a result, it can be stated that practitioners have general information about the budget system. However, the need to increase the level of knowledge in terms of the basic concepts contained in the system can be emphasized
Borrowing Public Debt Management Fiscal Policy Monetary Policy Compliance Between Politics
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Maliye Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.