Bu çalışmanın amacı sosyal medyada vergi ve vergi algısını incelemektir. Çalışmamızda öncelikle günümüz şartlarında insan hayatında oldukça önemli bir yer kaplayan internet, sosyal medya ve sosyal medya platformlarından bahsedilecektir. Daha sonra önemli sosyal medya platformlarından olan Ekşi Sözlük, Google Scholar, Wikipedia ve Twitter incelenerek vergi ve vergi algısı konusunda araştırmalar yapılacak ve araştırmalardan elde edilen bulgular analiz edilecektir. Analiz amacıyla toplanan birincil veriler içerik analizi, dönemler arası karşılaştırma gibi yöntemler ile analiz edilecektir. Ayrıca Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanıp kullanmadığı incelenecektir. Tüm bu araştırmalar sonucunda bireylerin yaşamlarında önemli bir yere sahip olan sosyal medyada, kullanıcılar vergi konusunda neler düşünüyor ve düşüncelerini ne ölçüde sosyal medya ortamlarına aktarıyor tespit edilmeye çalışılacaktır. Elde edilen sonuçlar verginin sosyal medyada hızlı bir şekilde gündem olduğu ve kullanıcılar tarafından paylaşılan içeriklerde yer bulduğu sonucunu ortaya koymuştur. Ayrıca toplumdaki vergi algısını olumlu yönde geliştirebilmek ve vergi ile ilgili konularda toplumu bilgilendirmek için sosyal medyanın geleneksel medyadan daha önemli bir enstrüman olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to examine the perception of tax and tax in social media. In our study, first of all, internet, social media and social media platforms that have a very important place in human life will be mentioned. Later, Ekşi Sözlük, Google Scholar, Wikipedia and Twitter, which are among the important social media platforms, will be examined and research will be conducted on tax and tax perception, and the findings obtained from the research will be analyzed. Primary data collected for analysis will be analyzed by methods such as content analysis, comparison between periods. In addition, it will be examined whether the Ministry of Treasury and Finance effectively uses social media. As a result of all these researches, in social media, which has an important place in the lives of individuals, will be tried to determine what users think about tax and to what extent they transfer their thoughts to social media. The results obtained revealed that the tax is quickly on the agenda of social media and is found in content shared by users. In addition, it was concluded that social media is a more important instrument than traditional media in order to improve the tax perception in the society positively and to inform the society about tax related issues.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Maliye Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.