BibTex RIS Kaynak Göster

Satisfaction and Demographic Analysis of Patients Admitting To Emergency Department on Long Holiday Periods

Yıl 2003, Cilt: 8 Sayı: 3, 149 - 152, 01.06.2003

Öz

Aim: In this study we aimed to compare nine day holiday period (HP) and nine day out of holiday period (OHP) emergency department (ED) visits according to number, feature and satisfaction of patients prospectively. Materials and method: Identification information of the patients, complaints, health insurance, any presentation to another hospital, outcome, time duration of emergency department visit and satisfaction of patients were recorded. Data were analysed via SPSS 10.05 program. Descriptive features expressed as mean ± standart deviation, number of cases and percentages. Chi-square test for nominal data and Mann - Whitney U tests for ordinal data were used in statistical analysis. Results: Totally 847 patients, 440 in HP and 407 in OHP, admitted to ED. 19.1% (84 patients) of the admissions was due to trauma, 80.9% (356 patients) due to nontraumatic causes in HP, distirubution was 19.7% (80 patients) and 80.3% (327 patients) in OHP (p=0.835). Outcome of the patients during HP and OHP were not different statistically (p=0.074). Time spent in ED was 60.32±53.1 minutes in HP, and 75.24±60.6 minutes in OHP (p

Uzun Tatil Dönemlerinde Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet ve Demografik Analizi

Yıl 2003, Cilt: 8 Sayı: 3, 149 - 152, 01.06.2003

Öz

Amaç: Çalışmamızın amacı prospektif olarak dokuz günlük bayram tatili esnasında ve tatil dışı dokuz günlük bir dönemde acil servis hasta başvurularını inceleyerek, hasta sayısı, özellikleri ve hasta memnuniyetini karşılaştırmaktır. Gereç ve yöntem: Çalışma dönemlerinde acil servise başvuran hastaların kimlik bilgileri, yakınmaları, sosyal güvenceleri, bir başka sağlık kurumuna başvuruları, acil servis sonuçlandırılmaları, acil serviste kalış süreleri ve acil servis memnuniyetleri hazırlanan forma kaydedildi. Veriler SPSS 10.05 for windows bilgisayar programında analiz edildi. Tanımlayıcı özellikler ortalama ± standart sapma, olgu sayısı ve yüzdeler şeklinde ifade edildi. Nominal verilerin istatistiksel analizi ki-kare testi ile, ordinal verilerin istatiksel analizi Mann - Whitney U testi ile yapıldı. Bulgular: Tatil döneminde 440, tatil dışı dönemde 407 toplamda 847 hasta başvurusu oldu. Tatil dönemindeki başvuruların %19.1'inin (84 hasta) travmaya bağlı yakınmalar nedeniyle, %80.9'unun (356 hasta) travma dışı yakınmalar nedeniyle olduğu saptandı. Tatil dışı dönemde ise başvuruların %19.7'sinin (80 hasta) travmaya bağlı yakınmalar, %80.3'ünün (327 hasta) travma dışı yakınmalar nedeniyle olduğu saptandı. Hastaların acil serviste sonuçlandırılması yönünden tatil ve tatil dışı dönem arasında anlamlı fark bulunmadı (p=0.074). Acil serviste kalış süresi tatil döneminde 60.32±53.1 dakika, tatil dışı dönemde 75.24±60.6 dakika olarak bulundu (p

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Pekdemir Bu kişi benim

Polat Durukan Bu kişi benim

Mustafa Yıldız Bu kişi benim

Cemil Kavalcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Pekdemir, M., Durukan, P., Yıldız, M., Kavalcı, C. (2003). Uzun Tatil Dönemlerinde Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet ve Demografik Analizi. Fırat Tıp Dergisi, 8(3), 149-152.
AMA Pekdemir M, Durukan P, Yıldız M, Kavalcı C. Uzun Tatil Dönemlerinde Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet ve Demografik Analizi. Fırat Tıp Dergisi. Haziran 2003;8(3):149-152.
Chicago Pekdemir, Murat, Polat Durukan, Mustafa Yıldız, ve Cemil Kavalcı. “Uzun Tatil Dönemlerinde Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet Ve Demografik Analizi”. Fırat Tıp Dergisi 8, sy. 3 (Haziran 2003): 149-52.
EndNote Pekdemir M, Durukan P, Yıldız M, Kavalcı C (01 Haziran 2003) Uzun Tatil Dönemlerinde Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet ve Demografik Analizi. Fırat Tıp Dergisi 8 3 149–152.
IEEE M. Pekdemir, P. Durukan, M. Yıldız, ve C. Kavalcı, “Uzun Tatil Dönemlerinde Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet ve Demografik Analizi”, Fırat Tıp Dergisi, c. 8, sy. 3, ss. 149–152, 2003.
ISNAD Pekdemir, Murat vd. “Uzun Tatil Dönemlerinde Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet Ve Demografik Analizi”. Fırat Tıp Dergisi 8/3 (Haziran 2003), 149-152.
JAMA Pekdemir M, Durukan P, Yıldız M, Kavalcı C. Uzun Tatil Dönemlerinde Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet ve Demografik Analizi. Fırat Tıp Dergisi. 2003;8:149–152.
MLA Pekdemir, Murat vd. “Uzun Tatil Dönemlerinde Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet Ve Demografik Analizi”. Fırat Tıp Dergisi, c. 8, sy. 3, 2003, ss. 149-52.
Vancouver Pekdemir M, Durukan P, Yıldız M, Kavalcı C. Uzun Tatil Dönemlerinde Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet ve Demografik Analizi. Fırat Tıp Dergisi. 2003;8(3):149-52.