BibTex RIS Kaynak Göster

A Look at Parmenides’ Statement “Thinking and Being are the Same” from Heidegger’s Point of View

Yıl 2011, Sayı: 11, 137 - 154, 01.04.2011

Öz

In this study, it will be examined how Parmenides’ known statement (Thinking and being are the same) had been treated by traditional metaphysics and Heidegger’s reflections on this statement. In this context, both philosophers’ understanding on being will be considered by reference to their views on the relation between logos and physis. Furthermore, it will be tried to set forth how Heidegger has understood the problem of being through the Pre-Socratic philosophers and it will also be mentioned that this form of the original understanding on being forms the main point of his criticism on Western metaphysics

Kaynakça

  • ANLI, Ömer F. “Parmenides Düşüncesi Bağlamında Heidegger’in ‘Noein’ Kavramı Yorumunun İncelenmesi”, Kaygı, Sayı.9, 2009. ss.85-97.
  • CAPELLE, Wilhelm. Sokrates’ten Önce Felsefe, cilt:1, çev: Oğuz Özügül, İstanbul: Kabalcı, 1968.
  • ÇAKMAK, Cengiz. Fragmanlar Herakleitos, İstanbul: Kabalcı, 2005.
  • ÇÜÇEN, A. Kadir. Heidegger’de Varlık ve Zaman, Bursa: Asa, 2003.
  • GÖKBERK, Macit. Felsefe Tarihi, İstanbul: Remzi, 2004.
  • GUIGNON, Charles. “Being as Appearing: Retrieving the Greek Experience of Phusis”, A Companion to Heidegger’s Introduction to Metaphysics, ed.Richard Polt, Gregory Fried, Yale University Press, 2001. pp: 34-56.
  • HEIDEGGER, Martin. Nedir Bu Felsefe, çev: Dürrin Tunç, İstanbul: Logos, 1990.
  • HEIDEGGER, Martin. Özdeşlik ve Ayrım, çev: Necati Aça, Ankara: Bilim ve Sanat,1997.
  • HEIDEGGER, Martin. Introduction to Metaphysics, Translated by Gregory Fried and Richard Polt, New Haven&London, Yale University Press, 2000.
  • HEIDEGGER, Martin. Zaman ve Varlık Üzerine, çev: Deniz Kanıt, Ankara: A Yayınları, 2001.
  • HEIDEGGER, Martin. Metafizik Nedir?, çev: M. Şevket İpşiroğlu, Suut Kemal Yetkin, İstanbul: Kaknüs,2003.
  • HEIDEGGER, Martin. Varlık ve Zaman, çev: Kaan H. Ökten, İstanbul: Agora, 2008.
  • HEIDEGGER, Martin. Düşüncenin Çağırdığı, çev. ve haz. Ahmet Aydoğan, İstanbul: Say, 2008.
  • HEIDEGGER, Martin. Düşünmek Ne Demektir?, çev. Rıdvan Şentürk, İstanbul: Paradigma, 2009.
  • KRANZ, Walther. Antik Felsefe, çev: Suad Y. Baydur, İstanbul: Sosyal, 1994.
  • KÜÇÜKALP, Kasım. Batı Metafiziğinin Dekonstrüksiyonu: Heidegger ve Derrida, Bursa: Sentez, 2008.
  • SCHOENBOHM, Susan, “Heidegger’s Interpretation of Phusis in Introduction to Metaphysics”, A Companion to Heidegger’s Introduction to Metaphysics, ed.Richard Polt, Gregory Fried, Yale University Press, 2001. pp: 143-160.
  • TUĞCU, Tuncer. Felsefe Tarihi, cilt:1, İstanbul: Sorun, 1985.

PARMENİDES’İN ‘DÜŞÜNME VE VARLIK AYNI ŞEYDİR’ YARGISINA HEIDEGGER’İN YORUMU AÇISINDAN BİR BAKIŞ

Yıl 2011, Sayı: 11, 137 - 154, 01.04.2011

Öz

Bu çalışmada Parmenides’in “düşünme ile varlık aynı şeydir” olarak ifade edilen yargısının geleneksel metafizik tarafından nasıl ele alındığı üzerinde durulacak ve Heidegger’in bu yargıya ilişkin düşüncelerine yer verilecektir. Bu bağlamda her iki düşünürün varlık anlayışları, logos-physis ilişkisine değinilerek ele alınacaktır. Ayrıca, Heidegger’in varlığın anlamı problemini Sokrates öncesi filozoflar aracılığıyla nasıl anladığı ortaya koyulmaya çalışılacak ve bu kökensel anlaşılma biçiminin onun batı metafiziğine yönelik eleştirilerinde temel noktayı oluşturduğundan söz edilecektir

Kaynakça

  • ANLI, Ömer F. “Parmenides Düşüncesi Bağlamında Heidegger’in ‘Noein’ Kavramı Yorumunun İncelenmesi”, Kaygı, Sayı.9, 2009. ss.85-97.
  • CAPELLE, Wilhelm. Sokrates’ten Önce Felsefe, cilt:1, çev: Oğuz Özügül, İstanbul: Kabalcı, 1968.
  • ÇAKMAK, Cengiz. Fragmanlar Herakleitos, İstanbul: Kabalcı, 2005.
  • ÇÜÇEN, A. Kadir. Heidegger’de Varlık ve Zaman, Bursa: Asa, 2003.
  • GÖKBERK, Macit. Felsefe Tarihi, İstanbul: Remzi, 2004.
  • GUIGNON, Charles. “Being as Appearing: Retrieving the Greek Experience of Phusis”, A Companion to Heidegger’s Introduction to Metaphysics, ed.Richard Polt, Gregory Fried, Yale University Press, 2001. pp: 34-56.
  • HEIDEGGER, Martin. Nedir Bu Felsefe, çev: Dürrin Tunç, İstanbul: Logos, 1990.
  • HEIDEGGER, Martin. Özdeşlik ve Ayrım, çev: Necati Aça, Ankara: Bilim ve Sanat,1997.
  • HEIDEGGER, Martin. Introduction to Metaphysics, Translated by Gregory Fried and Richard Polt, New Haven&London, Yale University Press, 2000.
  • HEIDEGGER, Martin. Zaman ve Varlık Üzerine, çev: Deniz Kanıt, Ankara: A Yayınları, 2001.
  • HEIDEGGER, Martin. Metafizik Nedir?, çev: M. Şevket İpşiroğlu, Suut Kemal Yetkin, İstanbul: Kaknüs,2003.
  • HEIDEGGER, Martin. Varlık ve Zaman, çev: Kaan H. Ökten, İstanbul: Agora, 2008.
  • HEIDEGGER, Martin. Düşüncenin Çağırdığı, çev. ve haz. Ahmet Aydoğan, İstanbul: Say, 2008.
  • HEIDEGGER, Martin. Düşünmek Ne Demektir?, çev. Rıdvan Şentürk, İstanbul: Paradigma, 2009.
  • KRANZ, Walther. Antik Felsefe, çev: Suad Y. Baydur, İstanbul: Sosyal, 1994.
  • KÜÇÜKALP, Kasım. Batı Metafiziğinin Dekonstrüksiyonu: Heidegger ve Derrida, Bursa: Sentez, 2008.
  • SCHOENBOHM, Susan, “Heidegger’s Interpretation of Phusis in Introduction to Metaphysics”, A Companion to Heidegger’s Introduction to Metaphysics, ed.Richard Polt, Gregory Fried, Yale University Press, 2001. pp: 143-160.
  • TUĞCU, Tuncer. Felsefe Tarihi, cilt:1, İstanbul: Sorun, 1985.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Banu Alan Sümer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 11

Kaynak Göster

Chicago Sümer, Banu Alan. “PARMENİDES’İN ‘DÜŞÜNME VE VARLIK AYNI ŞEYDİR’ YARGISINA HEIDEGGER’İN YORUMU AÇISINDAN BİR BAKIŞ”. FLSF Felsefe Ve Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 11 (Nisan 2011): 137-54.

Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır. 

2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.

Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.

İlginiz için teşekkür ederiz.