Ülkemizde, TÜBİTAK ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) işbirliğinde ortaokul ve lise düzeyi eğitim kurumlarında yılda bir defa gerçekleştirilmek üzere, TÜBİTAK 4006 projeleri kapsamında öğrencilerimizin bilimle buluşması ve bilimsel düşünceye ilgi duyması amacıyla bilim fuarları düzenlenmektedir. Bu çalışmada TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarında en az bir defa görev alan ortaokul kademesindeki öğrencilerin bilim fuarı hakkındaki görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır (Karasar, 2005, s.77). Araştırmanın tarama modeli genel tarama modelidir. Veri toplama aracı olarak Öğrenci Görüşleri Anket Formu (ÖGAF) kullanılmıştır. Anket formundaki sorular, bilim fuarına hazırlık aşaması, uygulama aşaması ve sonuç aşaması olmak üzere 3(üç) temada ele alınmıştır. Anket, Giresun ili Dereli ilçesinde iki farklı devlet okulunda toplam 57(elli yedi) öğrenciye uygulanmıştır. Veriler, frekans ve yüzde tabloları çıkartılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğrenciler, bilim fuarı sürecinde daha fazla rol almak istediklerini, projelerini hazırlamak için yeterli zamanın verildiğini fakat fikirlerinin yeterince önemsenmediğini ve bu süreçte projelerini uygulayacakları mekânların daha da geliştirilerek sunumda kullanacakları materyallerini de kendilerinin hazırlayabilmeleri için gerekli çalışma ortamının oluşturulmasını gerektiğini belirtmişlerdir. Aynı zamanda öğretmenlerinden daha çok rehberlik yapmalarını bekledikleri ve böylece fuarların her aşamasında daha çok rol almayı istedikleri tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre öğretmenlere ve okul idarecilerine bazı öneriler sunulmuştur. Öğretmenlerden daha çok rehberlik yapmaları önerilmiş olup, idarecilere de öğretmenlerin daha rahat çalışabileceği zaman ve mekân fırsatı sağlamalarına yönelik öneriler sunulmuştur.
Bu çalışma 19-22 Kasım 2020 tarihleri arasında Bursa Uludağ Üniversitesinde düzenlenen 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresinde Online (Çevrimiçi) özet bildiri olarak sunulmuştur.
Bildiri No: 92 - Bildiri Sunum Şekli: Sözlü Bildiri
In Turkey, with the cooperation of TÜBİTAK and the Ministry of National Education (MEB), to be held once a year in secondary and high school education institutions, wıth in scope of TUBITAK 4006 projects, science fairs are organized in order to meet the students with science and to be interested in scientific idea. In this study is aimed to determine the science fair views in the secondary school, which has at least one assumed task in the TÜBİTAK 4006 Science Fair. Survey model, one of the qualitative research methods, was used in this study(Karasar, 2005, s.77). The survey model of in this study is the general survey model. Student Opinions Questionnaire Form (ÖGAF) was used as data collection tool. The questions in the questionnaire form were handled in 3 (three) groups: the preparation phase for the science fair, the implementation process and the presentation phase. The questionnaire was administered to a total of 57 (fifty-seven) students from two different schools in Giresun province, Dereli district. Datas were analyzed by extracting frequency and percentage tables. According to the results of this research, the students stated that they wanted to take a more role in the science fair process that they were given enough time to prepare their projects but their ideas were not given enough attention. In this process, the students stated that the spaces where they will exhibit their projects should be developed and the suitable working environment should be designed so that they can prepare the materials they will use in the presentation. At the same time, It has been determined that the students want to from their teachers to provide more guidance and to take more roles in every stage of the fairs. According to these results, some suggestions were presented to teachers and school administrators. The recommendations were presented for teachers to provide more guidance and for administrators to provide time and space for teachers to work more comfortable.
Bildiri No: 92 - Bildiri Sunum Şekli: Sözlü Bildiri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Bildiri No: 92 - Bildiri Sunum Şekli: Sözlü Bildiri |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 3 |