Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

4006 TÜBİTAK Bilim Fuarı Hakkında Öğrenci Görüşleri: Giresun İli Örneği

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 3, 171 - 188, 29.09.2021

Öz

Ülkemizde, TÜBİTAK ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) işbirliğinde ortaokul ve lise düzeyi eğitim kurumlarında yılda bir defa gerçekleştirilmek üzere, TÜBİTAK 4006 projeleri kapsamında öğrencilerimizin bilimle buluşması ve bilimsel düşünceye ilgi duyması amacıyla bilim fuarları düzenlenmektedir. Bu çalışmada TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarında en az bir defa görev alan ortaokul kademesindeki öğrencilerin bilim fuarı hakkındaki görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır (Karasar, 2005, s.77). Araştırmanın tarama modeli genel tarama modelidir. Veri toplama aracı olarak Öğrenci Görüşleri Anket Formu (ÖGAF) kullanılmıştır. Anket formundaki sorular, bilim fuarına hazırlık aşaması, uygulama aşaması ve sonuç aşaması olmak üzere 3(üç) temada ele alınmıştır. Anket, Giresun ili Dereli ilçesinde iki farklı devlet okulunda toplam 57(elli yedi) öğrenciye uygulanmıştır. Veriler, frekans ve yüzde tabloları çıkartılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğrenciler, bilim fuarı sürecinde daha fazla rol almak istediklerini, projelerini hazırlamak için yeterli zamanın verildiğini fakat fikirlerinin yeterince önemsenmediğini ve bu süreçte projelerini uygulayacakları mekânların daha da geliştirilerek sunumda kullanacakları materyallerini de kendilerinin hazırlayabilmeleri için gerekli çalışma ortamının oluşturulmasını gerektiğini belirtmişlerdir. Aynı zamanda öğretmenlerinden daha çok rehberlik yapmalarını bekledikleri ve böylece fuarların her aşamasında daha çok rol almayı istedikleri tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre öğretmenlere ve okul idarecilerine bazı öneriler sunulmuştur. Öğretmenlerden daha çok rehberlik yapmaları önerilmiş olup, idarecilere de öğretmenlerin daha rahat çalışabileceği zaman ve mekân fırsatı sağlamalarına yönelik öneriler sunulmuştur.

Destekleyen Kurum

Bu çalışma 19-22 Kasım 2020 tarihleri arasında Bursa Uludağ Üniversitesinde düzenlenen 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresinde Online (Çevrimiçi) özet bildiri olarak sunulmuştur.

Proje Numarası

Bildiri No: 92 - Bildiri Sunum Şekli: Sözlü Bildiri

Kaynakça

  • Atalmış, E, Ataç, A, Selçuk, G. (2018). TÜBİTAK 4006 Projelerine İlişkin Yönetici, Yürütücü ve Öğrenci Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (3) , 1999-2020. DOI: 10.29299/kefad.2018.19.03.006
  • Avcı, E, Su Özenir, Ö. (2019). Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 17 (3) , 0-0. DOI: 10.17051/ilkonline.2018.466417
  • Aypay, A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Babaoğlan Özdemir, B, Babaoğlan, B. (2019). TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarlarının 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarıyla İlişkisi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4 (1) , 22-36. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jrinen/issue/46270/475317
  • Bell, S.(2010). Project-Based Learning for the 21st Century: Skills fort he Future. The Clearing House,83,39-43. DOI: 10.1080/00098650903505415
  • Benzer, S, Evrensel, E. (2019). TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı Hakkında Öğrenci Görüşleri. Journal of STEAM Education , 2 (2) , 28-38 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam/issue/51544/643344.
  • Blumenfeld, P. C., Soloway, E., Marx, R. W., Krajcik, J. S., Guzdial, M., & Palincsar, A. (1991). Motivating project-based learning: Sustaining the doing, supproting the learning. Educational Pyschologist, 26(3&4), 369- 398. Erişim adresi https://doi.org/10.1080/00461520.1991.9653139
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). ANKET GELİŞTİRME. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2) , 133-151. https://dergipark.org.tr/en/pub/tebd/issue/26124/275190 adresinden erişildi.
  • Çetin, B, Bars, M, Bars, E. (2015). Matematik Umutsuzluk Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (53) , 163-172. DOI: 10.17755/esosder.83270
  • Çolakoğlu, M. (2018). TUBİTAK 4006 Bilim Fuarları Desteğinin Eğitim ve Öğretime Katkısı. Journal of STEAM Education, 1(1) , 48-63. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam/issue/37516/425261
  • Erdal, C, Sarı, U. (2020). Bilim Fuarlarının Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 5 (2) , 37-54. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/estudamegitim/issue/57511/740774
  • Erten, Z, Taşçi, G. (2016). Fen Bilgisi Dersine Yönelik Okul Dışı Öğrenme Ortamları Etkinliklerinin Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisinin Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2) , 638-657. DOI: 10.17556/jef.41328
  • Gülgün, C., Yılmaz, A., Avan, Ç., Ertuğrul Akyol, B., & Doğanay, K. (2019). TÜBİTAK Tarafından Desteklenen Bilim Şenliklerine (4007) Yönelik İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerinin ve Atölye Liderlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat (J-STEAM) Eğitim Dergisi, 2 (1), 52-67. https://www.researchgate.net/publication/338253800 adresinden erişildi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 15. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keçeci, G., Kırbağ Zengin, F. ve Alan, B. (2017). Bilim Şenliği Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması, International Journal Of Eurasia Social Sciences, Vol: 8, Issue: 27, pp. (562-575). https://toad.halileksi.net/olcek/bilim-senligi-tutum-olcegi adresinden erişildi.
  • Keskin, D. (2019). Bilim Fuarlarının Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Dersine Karşı Motivasyonları ve Kaygı Düzeyleri Üzerinde Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Erişim adresi http://hdl.handle.net/11499/3934
  • Keskin E., Karagölge Z. ve Ceyhun İ. (2019). Bilim Şenliklerinin Öğrencilerin Fen Dersleri ve Proje Ödevlerine Yönelik Tutumlarına Etkisinin Belirlenmesi. e-Kafkas Journal of Educational Research , 6 (3) , 1-12 . DOI: 10.30900/kafkasegt.596585
  • Köroğlu, C , Köroğlu, M . (2016). Bilim Kavramının Gelişimi ve Günümüz Sosyal Bilimleri Üzerine. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , (25) , 1-15. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed/issue/34751/384330
  • Kural, N, Nakiboğlu, C. (2020). Deneyimli Kimya Öğretmenlerinin TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları Destekleme Programlarına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi. Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi , 5 (1) , 71-94 . DOI: 10.37995/jotcsc.697564
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018) 2023 Eğitim Vizyonu, Erişim adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr/
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2019) 2023 Eğitim Vizyonu TÜBİTAK Raporu, Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporu, Ankara MEB
  • Okuyucu, M . (2019). 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5 (2) , 202-218. DOI: 10.24289/ijsser.545583
  • Soyuçok, H. (2018). TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları Kapsamında Hazırlanan Fen Projeleri Hakkında Çalışmalara Katılan Farklı Kesimlerin Görüşleri. Yüksek lisans tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ağrı. Erişim adresi http://acikerisim.agri.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12501/1530/487945.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Sontay, G, Anar, F, Karamustafaoğlu, O. (2019). 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarı’na Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Bilim Fuarı Hakkındaki Görüşleri. International e-Journal of Educational Studies, 3 (5) , 16-28. DOI: 10.31458/iejes.423600
  • Şahin, E., Çelikkanlı, N. Ö. (2014). Bir Ortaöğretim Kurumunda Gerçekleştirilen Bilim Sergisinin Sergide Görev Alan Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(2), 71-97. Erişim adresi https://www.researchgate.net/publication/287726893
  • Yener, D., Balcı, E. (2020). TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarlarının Öğretmenler ve Öğrenciler Açısından Değerlendirilmesi: Polatlı örneği, Turkish Studies, 15(2), 1523-1540. DOI: http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.41913
  • Yıldırım, H. (2018). Bilim Şenliklerinin Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (2) , 390-409. DOI: 10.24315/trkefd.364050
  • Yıldırım, H, Şensoy, Ö. (2016). Bilim Şenliklerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 14 (1) , 23-40. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/27102/285141
  • Tezcan, S, Gülperçin, N. (2008). The outlook of the participants joining the Science Fair and Education and Science Festival in Izmir, Turkey on insects . Turkish Journal of Entomology, 32 (2) , 103-113. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/entoted/issue/5679/76005
  • Tortop, H. (2013). Bu Benim Eserim Bilim Şenliğinin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci Görüşleri ve Fen Projelerinin Kalitesi Odağından Görünümü. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , (12) , 255-308. DOI: 10.14520/adyusbd.497
  • Tutar, H. ve Erdem, A.,T. (2020) Örnekleriyle Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve SPSS Uygulamaları. 1 Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık TÜBİTAK,https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/3654/259_sayili_bk_islenmis_hali_0.pdf pdf adresinden erişildi.

Student Opinions About 4006 TUBITAK Science Fair: Example of Giresun Province

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 3, 171 - 188, 29.09.2021

Öz

In Turkey, with the cooperation of TÜBİTAK and the Ministry of National Education (MEB), to be held once a year in secondary and high school education institutions, wıth in scope of TUBITAK 4006 projects, science fairs are organized in order to meet the students with science and to be interested in scientific idea. In this study is aimed to determine the science fair views in the secondary school, which has at least one assumed task in the TÜBİTAK 4006 Science Fair. Survey model, one of the qualitative research methods, was used in this study(Karasar, 2005, s.77). The survey model of in this study is the general survey model. Student Opinions Questionnaire Form (ÖGAF) was used as data collection tool. The questions in the questionnaire form were handled in 3 (three) groups: the preparation phase for the science fair, the implementation process and the presentation phase. The questionnaire was administered to a total of 57 (fifty-seven) students from two different schools in Giresun province, Dereli district. Datas were analyzed by extracting frequency and percentage tables. According to the results of this research, the students stated that they wanted to take a more role in the science fair process that they were given enough time to prepare their projects but their ideas were not given enough attention. In this process, the students stated that the spaces where they will exhibit their projects should be developed and the suitable working environment should be designed so that they can prepare the materials they will use in the presentation. At the same time, It has been determined that the students want to from their teachers to provide more guidance and to take more roles in every stage of the fairs. According to these results, some suggestions were presented to teachers and school administrators. The recommendations were presented for teachers to provide more guidance and for administrators to provide time and space for teachers to work more comfortable.

Proje Numarası

Bildiri No: 92 - Bildiri Sunum Şekli: Sözlü Bildiri

Kaynakça

  • Atalmış, E, Ataç, A, Selçuk, G. (2018). TÜBİTAK 4006 Projelerine İlişkin Yönetici, Yürütücü ve Öğrenci Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (3) , 1999-2020. DOI: 10.29299/kefad.2018.19.03.006
  • Avcı, E, Su Özenir, Ö. (2019). Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 17 (3) , 0-0. DOI: 10.17051/ilkonline.2018.466417
  • Aypay, A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Babaoğlan Özdemir, B, Babaoğlan, B. (2019). TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarlarının 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarıyla İlişkisi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4 (1) , 22-36. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jrinen/issue/46270/475317
  • Bell, S.(2010). Project-Based Learning for the 21st Century: Skills fort he Future. The Clearing House,83,39-43. DOI: 10.1080/00098650903505415
  • Benzer, S, Evrensel, E. (2019). TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı Hakkında Öğrenci Görüşleri. Journal of STEAM Education , 2 (2) , 28-38 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam/issue/51544/643344.
  • Blumenfeld, P. C., Soloway, E., Marx, R. W., Krajcik, J. S., Guzdial, M., & Palincsar, A. (1991). Motivating project-based learning: Sustaining the doing, supproting the learning. Educational Pyschologist, 26(3&4), 369- 398. Erişim adresi https://doi.org/10.1080/00461520.1991.9653139
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). ANKET GELİŞTİRME. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2) , 133-151. https://dergipark.org.tr/en/pub/tebd/issue/26124/275190 adresinden erişildi.
  • Çetin, B, Bars, M, Bars, E. (2015). Matematik Umutsuzluk Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (53) , 163-172. DOI: 10.17755/esosder.83270
  • Çolakoğlu, M. (2018). TUBİTAK 4006 Bilim Fuarları Desteğinin Eğitim ve Öğretime Katkısı. Journal of STEAM Education, 1(1) , 48-63. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/steam/issue/37516/425261
  • Erdal, C, Sarı, U. (2020). Bilim Fuarlarının Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 5 (2) , 37-54. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/estudamegitim/issue/57511/740774
  • Erten, Z, Taşçi, G. (2016). Fen Bilgisi Dersine Yönelik Okul Dışı Öğrenme Ortamları Etkinliklerinin Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisinin Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2) , 638-657. DOI: 10.17556/jef.41328
  • Gülgün, C., Yılmaz, A., Avan, Ç., Ertuğrul Akyol, B., & Doğanay, K. (2019). TÜBİTAK Tarafından Desteklenen Bilim Şenliklerine (4007) Yönelik İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerinin ve Atölye Liderlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat (J-STEAM) Eğitim Dergisi, 2 (1), 52-67. https://www.researchgate.net/publication/338253800 adresinden erişildi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 15. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keçeci, G., Kırbağ Zengin, F. ve Alan, B. (2017). Bilim Şenliği Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması, International Journal Of Eurasia Social Sciences, Vol: 8, Issue: 27, pp. (562-575). https://toad.halileksi.net/olcek/bilim-senligi-tutum-olcegi adresinden erişildi.
  • Keskin, D. (2019). Bilim Fuarlarının Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Dersine Karşı Motivasyonları ve Kaygı Düzeyleri Üzerinde Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Erişim adresi http://hdl.handle.net/11499/3934
  • Keskin E., Karagölge Z. ve Ceyhun İ. (2019). Bilim Şenliklerinin Öğrencilerin Fen Dersleri ve Proje Ödevlerine Yönelik Tutumlarına Etkisinin Belirlenmesi. e-Kafkas Journal of Educational Research , 6 (3) , 1-12 . DOI: 10.30900/kafkasegt.596585
  • Köroğlu, C , Köroğlu, M . (2016). Bilim Kavramının Gelişimi ve Günümüz Sosyal Bilimleri Üzerine. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , (25) , 1-15. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed/issue/34751/384330
  • Kural, N, Nakiboğlu, C. (2020). Deneyimli Kimya Öğretmenlerinin TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları Destekleme Programlarına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi. Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi , 5 (1) , 71-94 . DOI: 10.37995/jotcsc.697564
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018) 2023 Eğitim Vizyonu, Erişim adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr/
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2019) 2023 Eğitim Vizyonu TÜBİTAK Raporu, Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporu, Ankara MEB
  • Okuyucu, M . (2019). 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5 (2) , 202-218. DOI: 10.24289/ijsser.545583
  • Soyuçok, H. (2018). TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları Kapsamında Hazırlanan Fen Projeleri Hakkında Çalışmalara Katılan Farklı Kesimlerin Görüşleri. Yüksek lisans tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ağrı. Erişim adresi http://acikerisim.agri.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12501/1530/487945.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Sontay, G, Anar, F, Karamustafaoğlu, O. (2019). 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarı’na Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Bilim Fuarı Hakkındaki Görüşleri. International e-Journal of Educational Studies, 3 (5) , 16-28. DOI: 10.31458/iejes.423600
  • Şahin, E., Çelikkanlı, N. Ö. (2014). Bir Ortaöğretim Kurumunda Gerçekleştirilen Bilim Sergisinin Sergide Görev Alan Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(2), 71-97. Erişim adresi https://www.researchgate.net/publication/287726893
  • Yener, D., Balcı, E. (2020). TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarlarının Öğretmenler ve Öğrenciler Açısından Değerlendirilmesi: Polatlı örneği, Turkish Studies, 15(2), 1523-1540. DOI: http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.41913
  • Yıldırım, H. (2018). Bilim Şenliklerinin Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (2) , 390-409. DOI: 10.24315/trkefd.364050
  • Yıldırım, H, Şensoy, Ö. (2016). Bilim Şenliklerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 14 (1) , 23-40. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/27102/285141
  • Tezcan, S, Gülperçin, N. (2008). The outlook of the participants joining the Science Fair and Education and Science Festival in Izmir, Turkey on insects . Turkish Journal of Entomology, 32 (2) , 103-113. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/entoted/issue/5679/76005
  • Tortop, H. (2013). Bu Benim Eserim Bilim Şenliğinin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci Görüşleri ve Fen Projelerinin Kalitesi Odağından Görünümü. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , (12) , 255-308. DOI: 10.14520/adyusbd.497
  • Tutar, H. ve Erdem, A.,T. (2020) Örnekleriyle Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve SPSS Uygulamaları. 1 Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık TÜBİTAK,https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/3654/259_sayili_bk_islenmis_hali_0.pdf pdf adresinden erişildi.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Erdem Günbey

Şerif Ali Değirmençay

Proje Numarası Bildiri No: 92 - Bildiri Sunum Şekli: Sözlü Bildiri
Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Günbey, E., & Değirmençay, Ş. A. (2021). 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarı Hakkında Öğrenci Görüşleri: Giresun İli Örneği. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 4(3), 171-188.