Dünya nüfusunun yarısından fazlası 21.yy olanaklarından yoksun dezavantajlı bölgelerde yaşamını sürdürmektedir. Bu bölgeler çoğunlukla kişi başına düşen milli gelirin az olduğu, endüstrinin gelişmediği, beslenme eksikliğinin ve yoksulluğun yüksek olduğu yerleşim birimleridir. Merkezi yönetim uyguladığı politikalarda çoğu zaman dezavantajlı bölgelerin ihtiyaçlarını karşılayamamaktadır. Bu politikaların içinde eğitim de yer almaktadır. Dezavantajlı bölgelerin gelişmesi ve kalkınması için de eğitim ve öğretim kullanılabilecek en önemli araçtır. Dezavantajlı bölgelerdeki eğitim olanakları, kent merkezlerindeki eğitim olanaklarına göre daha azdır. Bu araştırmanın amacı da dezavantajlı bölgelerde görev yapan sınıf öğretmenlerinin yaşadığı sorunların tespit edilmesidir. Bu kapsamda Ordu ilinin dezavantajlı bölgelerinde çalışan 156 sınıf öğretmeni ile bu çalışma yürütülmüştür. Çalışma kapsamında dezavantajlı bölgelerde çalışan sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunların incelenmesi amaçlandığından çalışmada fenomonolojik desen benimsenmiş ve nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılarak çalışma yürütülmüştür. Araştırmada verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda dezavantajlı bölgelerde görev alan sınıf öğretmenlerinin yaşadığı sorunlar teknolojik altyapı yetersizliği, ulaşım zorlukları, bina ve ekipman yetersizlikleri, yerleşim yerinden kaynaklanan sorunlar ve okul yönetiminden kaynaklanan sorunlar olduğu tespit edilmiştir.
More than half of the world's population lives in disadvantaged areas deprived of most of the 21st century opportunities. These regions are mostly places where the per capita income is low, the industry is not developed. Education and training is the most important tool that can be used for the development and of disadvantaged regions. The purpose of this research is to determine the problems experienced by classroom teachers working in disadvantaged regions. In this context, this study was carried out with 156 classroom teachers working in the disadvantaged regions of Ordu. Since the aim of the study was to examine the problems faced by classroom teachers working in disadvantaged areas, the phenomenological design was adopted in the study and the study was carried out using qualitative research methods and techniques. A semi-structured interview form was used to collect data in the research. As a result of the research, it has been determined that the problems experienced by classroom teachers working in rural areas are inadequacy of technological infrastructure, transportation difficulties, inadequacies of buildings and equipment and school management.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |