BibTex RIS Kaynak Göster

Kuşaklar Arası Eğitim Hareketliliği: AB-Türkiye Karşılaştırması

Yıl 2017, Sayı: 634, 97 - 105, 01.12.2017

Öz

Kuşaklar arası eğitim hareketliliği fırsat eşitliği açısından çok önemlidir. Bu çalışma, Türkiye’deki kuşaklar arası eğitim hareketliliğini Avrupa Birliği ülkeleri ile karşılaştırmaktadır. Elde edilen sonuçlar Türkiye’de kuşaklar arası eğitim hareketliliğinin görece düşük olduğunu ortaya koyuyor. Yaşlı kuşaklar açısından iyice yüksek olan hareketlilik farkının genç kuşaklara gelince kapanmakta olduğunu görüyoruz. Eğitim eşitsizliği bakımından Türkiye hala en kötü eğitim dağılımına sahip ülkeler arasında yer almaktadır

Kaynakça

  • AKARÇAY-GÜRBÜZ, A. ve POLAT, S. (2017). Schooling op- portunities and intergenerational educational mobility in Tur- key: An IV estimation using Census data. The Journal of De- velopment Studies, 53(9), 1396-1413.
  • ANDREWS, D., ve LEIGH, A. (2009). More inequality, less so- cial mobility. Applied Economics Letters, 16(15), 1489-1492.
  • BLACK, S. E., ve DEVEREUX, P. J. (2010). Recent develop- ments in intergenerational mobility, NBER Working Paper No. w15889.
  • CORAK, M. (2013). Income inequality, equality of opportunity, and intergenerational mobility. Journal of Economic Perspec- tives, 27(3), 79-102.
  • TANSEL, A. (2015). Intergenerational Educational Mobility in Turkey, IZA Tartışma Tebliği No. 9590.

Intergenerational Educational Mobility: An EUTurkey Comparison

Yıl 2017, Sayı: 634, 97 - 105, 01.12.2017

Öz

Intergenerational educational mobility is an important component of equality of opportunity. This study compares the intergenerational educational mobility of Turkey with the European Union countries. Our results show that the intergenerational educational mobility in Turkey is relatively low. The high mobility differential among old generations is closing when it comes to younger generations. In terms of education inequality, Turkey is still among the countries with the worst education distribution

Kaynakça

  • AKARÇAY-GÜRBÜZ, A. ve POLAT, S. (2017). Schooling op- portunities and intergenerational educational mobility in Tur- key: An IV estimation using Census data. The Journal of De- velopment Studies, 53(9), 1396-1413.
  • ANDREWS, D., ve LEIGH, A. (2009). More inequality, less so- cial mobility. Applied Economics Letters, 16(15), 1489-1492.
  • BLACK, S. E., ve DEVEREUX, P. J. (2010). Recent develop- ments in intergenerational mobility, NBER Working Paper No. w15889.
  • CORAK, M. (2013). Income inequality, equality of opportunity, and intergenerational mobility. Journal of Economic Perspec- tives, 27(3), 79-102.
  • TANSEL, A. (2015). Intergenerational Educational Mobility in Turkey, IZA Tartışma Tebliği No. 9590.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ozan Bakış

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 634

Kaynak Göster

APA Bakış, O. (2017). Kuşaklar Arası Eğitim Hareketliliği: AB-Türkiye Karşılaştırması. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar(634), 97-105.
AMA Bakış O. Kuşaklar Arası Eğitim Hareketliliği: AB-Türkiye Karşılaştırması. FPEYD. Aralık 2017;(634):97-105.
Chicago Bakış, Ozan. “Kuşaklar Arası Eğitim Hareketliliği: AB-Türkiye Karşılaştırması”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 634 (Aralık 2017): 97-105.
EndNote Bakış O (01 Aralık 2017) Kuşaklar Arası Eğitim Hareketliliği: AB-Türkiye Karşılaştırması. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 634 97–105.
IEEE O. Bakış, “Kuşaklar Arası Eğitim Hareketliliği: AB-Türkiye Karşılaştırması”, FPEYD, sy. 634, ss. 97–105, Aralık 2017.
ISNAD Bakış, Ozan. “Kuşaklar Arası Eğitim Hareketliliği: AB-Türkiye Karşılaştırması”. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 634 (Aralık 2017), 97-105.
JAMA Bakış O. Kuşaklar Arası Eğitim Hareketliliği: AB-Türkiye Karşılaştırması. FPEYD. 2017;:97–105.
MLA Bakış, Ozan. “Kuşaklar Arası Eğitim Hareketliliği: AB-Türkiye Karşılaştırması”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 634, 2017, ss. 97-105.
Vancouver Bakış O. Kuşaklar Arası Eğitim Hareketliliği: AB-Türkiye Karşılaştırması. FPEYD. 2017(634):97-105.