Kurumların yönetim kararları ile performansları arasındaki bir bağlantıyı ortaya çıkaran, yönetim kararlarının hisse senedi değerlerini etkileme seviyesinin tespiti, bu çalışmanın hedefidir. Daha belirgin bulgular elde etmek için en kurumsal firmalar seçilmeye çalışılmıştır. Borsa İstanbul-30 (BIST-30) Endeksi’nde 11 sektör ve sektör lideri kurum vardır. Bu kurumlar, 6 bağımsız değişken (ödenmiş sermaye miktarları, dağıtılan kâr payları, pazarlama giderleri, genel yönetim giderleri, araştırma geliştirme giderleri, çalışan sayıları) ve 1 bağımlı değişken (hisse senedi değerleri) açısından ele alınmıştır. Veriler on yıllık bir süreç için üçer aylık dönemler şeklinde oluşturulmuştur. Araştırmada edinilen bulgular arasında en çarpıcı olanlardan biri, ödenmiş sermaye ve araştırma geliştirme giderlerinin, diğer değişkenlere oranla daha etkili ve istikrarlı bir şekilde hisse senedi değerlerini etkilemesidir. Diğer önemli tespit ise BIST-30’daki liderlerin yönetim kararlarının hisse senedi değerlerini etkilediğini gösteren ilişkinin varlığıdır. Bahsi geçen ilişki, 2’si çok güçlü, 8’i güçlü ve 1’i orta seviyede açıklayıcılık gücü olan 11 şirket için kurulan 11 modelin tamamında kendini göstermektedir
The determination of how much management decisions affect share values in large corporations is the purpose of the study. We have selected the most recognizable corporations to have more specific findings. There are 11 sectors and sector-leader corporations in Borsa İstanbul-30 (BIST- 30) Index. These corporations are evaluated in terms of 6 independent variab les (paid capital, dividend disbursements, marketing expenses, management ex penses, research expenses, worker numbers) and 1 dependent variable (share values). We have used ten year quarterly data. A striking result in the study is that paid capital and research expenses are observed to be consistent and effective independent variables to explain share values. Another important result is that there is a significant relationship between management decisions and share values of large corporations. This result is demonstrated in 2 strong and 9 very strong expository models out of the entire 11 models
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 620 |