Küreselleşmenin yaygınlaşması ile artan rekabet ve değişim koşulları pazarlamada stratejik yaklaşımı gerekli kılmıştır. İşletmeler ayakta kalabilmek için rekabet stratejilerini başarıyla uygulamalı ve sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlamalıdır. Rekabet üstünlüğü sağlama bakımından farklılaştırma stratejilerinin işletmeler için önemi büyüktür. İşletmelerin rekabet üstünlüğü sağlamak için uyguladıkları stratejiler ve gerçekleştirdikleri pazarlama faaliyetlerinde kişisel satışın önemli bir yeri vardır. Kişisel satış teknikleri, tutundurma karması yöntemleri içerisinde müşteri ile birebir iletişimi sağlayan tek tutundurma yöntemi olması açısından, her müşteriye farklı yaklaşım sergileyebilmenin olanağını sağlamakta ve önemli bir rekabet üstünlüğü sağlama aracı olarak tercih edilmektedir.Stratejik pazarlama yönetimi açısında rekabet üstünlüğü sağlayabilecek kişisel satış teknikleri adlı bu çalışma, işletmelerin uyguladıkları farklılaştırma stratejilerinde kişisel satış tekniklerinin önemini incelemiştir
Stratejik pazarlama Rekabet üstünlüğü Farklılaştırıcı rekabet stratejileri Kişisel satış teknikleri Farklılaşmanın yolları
Globalization, along with an increase in the global competitive environment is necessitated strategic approaches in marketing. In order to survive businesses should successfully implement competitive strategies and provide sustainable competitive advantage. In order to provide a competitive advantage for business, the importance of differentiation strategies is quite high.Personal selling, businesses in the strategies they adopt and a developed marketing activity is very important. Personal selling technique is unique to provide direct contact with the customer in promotion methods and provides an opportunity of being able to play different approaches. For this reason, it is an important tool for providing competitive advantage
Strategic marketing Competitive advantage Competitive differentiation strategies Personal selling techniques Differentiation methods
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 610 |