BibTex RIS Kaynak Göster

Stratejik Pazarlama Yönetimi Açısından Rekabet Üstünlüğü Sağlayabilecek Kişisel Satış Teknikleri ve Bir Uygulama

Yıl 2015, Sayı: 610, 63 - 75, 01.12.2015

Öz

Küreselleşmenin yaygınlaşması ile artan rekabet ve değişim koşulları pazarlamada stratejik yaklaşımı gerekli kılmıştır. İşletmeler ayakta kalabilmek için rekabet stratejilerini başarıyla uygulamalı ve sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlamalıdır. Rekabet üstünlüğü sağlama bakımından farklılaştırma stratejilerinin işletmeler için önemi büyüktür. İşletmelerin rekabet üstünlüğü sağlamak için uyguladıkları stratejiler ve gerçekleştirdikleri pazarlama faaliyetlerinde kişisel satışın önemli bir yeri vardır. Kişisel satış teknikleri, tutundurma karması yöntemleri içerisinde müşteri ile birebir iletişimi sağlayan tek tutundurma yöntemi olması açısından, her müşteriye farklı yaklaşım sergileyebilmenin olanağını sağlamakta ve önemli bir rekabet üstünlüğü sağlama aracı olarak tercih edilmektedir.Stratejik pazarlama yönetimi açısında rekabet üstünlüğü sağlayabilecek kişisel satış teknikleri adlı bu çalışma, işletmelerin uyguladıkları farklılaştırma stratejilerinde kişisel satış tekniklerinin önemini incelemiştir

Kaynakça

  • ALEMDAR, H. C.,(2010). Bütünleşik pazarlama iletişimi faaliy- etlerinin çok uluslu işletmelerin küresel rekabet stratejilerindeki önemi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, 2015. Pazarlama ilkeleri, ss.3-5.
  • ÇAM, S., 2002. Öğrenen organizasyon ve rekabet üstünlüğü 1.basım. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • USLU, A., ADİLLİ S. B. ve NURDAN S., 2013. Kişisel satış teknikleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Offset.
  • ÜLGEN, H., KADRİ M., 2010. İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • ÜLGEN, H., KADRİ M., 2004. Stratejik yönetim. İstanbul: Liter- atür Yayıncılık, 2004.
  • TÜRKDÖNMEZ, H.,(2014). İş dünyasında sistem ve stratejinin rolü-stratejik pazarlama yönetiminde bilişim teknolojileri ve sistemlerinin etkin kullanımı-stratejik pazarlama yönetimi. Yük- sek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Personal Selling Techniques That Will Provide a Competitive Advantage in Terms of Strategic Marketing Management and an Application

Yıl 2015, Sayı: 610, 63 - 75, 01.12.2015

Öz

Globalization, along with an increase in the global competitive environment is necessitated strategic approaches in marketing. In order to survive businesses should successfully implement competitive strategies and provide sustainable competitive advantage. In order to provide a competitive advantage for business, the importance of differentiation strategies is quite high.Personal selling, businesses in the strategies they adopt and a developed marketing activity is very important. Personal selling technique is unique to provide direct contact with the customer in promotion methods and provides an opportunity of being able to play different approaches. For this reason, it is an important tool for providing competitive advantage

Kaynakça

  • ALEMDAR, H. C.,(2010). Bütünleşik pazarlama iletişimi faaliy- etlerinin çok uluslu işletmelerin küresel rekabet stratejilerindeki önemi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, 2015. Pazarlama ilkeleri, ss.3-5.
  • ÇAM, S., 2002. Öğrenen organizasyon ve rekabet üstünlüğü 1.basım. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • USLU, A., ADİLLİ S. B. ve NURDAN S., 2013. Kişisel satış teknikleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Offset.
  • ÜLGEN, H., KADRİ M., 2010. İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • ÜLGEN, H., KADRİ M., 2004. Stratejik yönetim. İstanbul: Liter- atür Yayıncılık, 2004.
  • TÜRKDÖNMEZ, H.,(2014). İş dünyasında sistem ve stratejinin rolü-stratejik pazarlama yönetiminde bilişim teknolojileri ve sistemlerinin etkin kullanımı-stratejik pazarlama yönetimi. Yük- sek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Özlen Onurlu Bu kişi benim

Halil Murat Yazıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 610

Kaynak Göster

APA Onurlu, Ö., & Yazıcı, H. M. (2015). Stratejik Pazarlama Yönetimi Açısından Rekabet Üstünlüğü Sağlayabilecek Kişisel Satış Teknikleri ve Bir Uygulama. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar(610), 63-75.
AMA Onurlu Ö, Yazıcı HM. Stratejik Pazarlama Yönetimi Açısından Rekabet Üstünlüğü Sağlayabilecek Kişisel Satış Teknikleri ve Bir Uygulama. FPEYD. Aralık 2015;(610):63-75.
Chicago Onurlu, Özlen, ve Halil Murat Yazıcı. “Stratejik Pazarlama Yönetimi Açısından Rekabet Üstünlüğü Sağlayabilecek Kişisel Satış Teknikleri Ve Bir Uygulama”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 610 (Aralık 2015): 63-75.
EndNote Onurlu Ö, Yazıcı HM (01 Aralık 2015) Stratejik Pazarlama Yönetimi Açısından Rekabet Üstünlüğü Sağlayabilecek Kişisel Satış Teknikleri ve Bir Uygulama. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 610 63–75.
IEEE Ö. Onurlu ve H. M. Yazıcı, “Stratejik Pazarlama Yönetimi Açısından Rekabet Üstünlüğü Sağlayabilecek Kişisel Satış Teknikleri ve Bir Uygulama”, FPEYD, sy. 610, ss. 63–75, Aralık 2015.
ISNAD Onurlu, Özlen - Yazıcı, Halil Murat. “Stratejik Pazarlama Yönetimi Açısından Rekabet Üstünlüğü Sağlayabilecek Kişisel Satış Teknikleri Ve Bir Uygulama”. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 610 (Aralık 2015), 63-75.
JAMA Onurlu Ö, Yazıcı HM. Stratejik Pazarlama Yönetimi Açısından Rekabet Üstünlüğü Sağlayabilecek Kişisel Satış Teknikleri ve Bir Uygulama. FPEYD. 2015;:63–75.
MLA Onurlu, Özlen ve Halil Murat Yazıcı. “Stratejik Pazarlama Yönetimi Açısından Rekabet Üstünlüğü Sağlayabilecek Kişisel Satış Teknikleri Ve Bir Uygulama”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 610, 2015, ss. 63-75.
Vancouver Onurlu Ö, Yazıcı HM. Stratejik Pazarlama Yönetimi Açısından Rekabet Üstünlüğü Sağlayabilecek Kişisel Satış Teknikleri ve Bir Uygulama. FPEYD. 2015(610):63-75.