Çalışmada, banka müşterilerinin bankalara ilişkin memnuniyet ve sadakatlerini etkileyen faktörler arasındaki ilişkinin Servqual hizmet kalitesi boyutları kullanılarak ve bir Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) yardımıyla ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla Ankara il merkezinde banka müşterisi olan 229 kişiye Mart 2015’te bir anket uygulanmıştır. Verilere uygulanan YEM Analizi sonucunda, müşteriye sağlanan güvence, bankaya olan güvenilirlik, bankaya erişilebilirlik, bankanın ATM hizmeti değişkenlerinin memnuniyet değişkenini pozitif yönde etkilediği, memnuniyetin de bankaya olan sadakati pozitif yönde etkilediği sonucuna varılmıştır
Bankacılık Sektörü Servqual Sadakat Yapısal Eşitlik Modeli (YEM)
In this study, we aim to reveal the relationship between the factors affecting satisfaction of bank costumers and their loyalty using Servqual service quality and a Structural Equation Model (SEM). For this purpose, a survey has been conducted to 229 bank costumers living in Ankara city center in March 2015. As a result of the analysis of this data using a Structural Equation Model (SEM), we have concluded that the security provided to costumer, bank reliability, bank accessibility, the ATM services have a positive impact on customer satisfaction and customer satisfaction, on the other hand, has a positive impact on bank loyalty
Banking Sector Servqual Loyalty Structural Equation Model (SEM)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 609 |