İnsanoğlunun her alandaki kalitesine, konforuna ve tatmin duygusuna olan ilgi, yüzyıllardır süregelmektedir. Bunun için temel alınan kriterler birçok dönüşüm ve değişime uğramıştır. Topluma faydalı olma, kendini ispatlama, maddi zenginlik, tatmin duygusu, eğitim, sağlık, iyi yönetim, girişimcilik, koruma ve güvenlik, kişisel özgürlük, beşeri sermaye, farklı zamanlarda ve farklı bileşenlerde kişi ve toplum refahına ulaşmada kullanılan araçlar olmuşlardır. Son dört yıldır gelişmiş refah ölçüm ve karşılaştırma yöntemlerine göre en önemli bir ölçüm göstergesi de eğitimdir. Eğitimin mikro ve makro düzeyde birçok alanı doğrudan ve dolaylı olarak etkilediği artık tartışma götürmez bir konudur. Bu çalışmanın amacı, refah ölçümünde kullanılan araçları ve yöntemleri kapsamlı bir şekilde inceleyerek, Türkiye’de refah düzeyini, refah ölçümünde kullanılan eğitim verisiyle ülke karşılaştırmalarıyla belirlemektir
There has been an everlasting interest towards quality, comfort and sense of satisfaction of humankinds. Criteria on this topic has changed and diversified over the years. Benefaction, self-actualization, wealth, sense of satisfaction, education, health, good governance, entrepreneurship and opportunity, safety and security, personal freedom, social capital have been means to reach personal and social welfare in different times and different combinations. For the last four years, in accordance to the most developed welfare measurement and comparison methods, one of the most important welfare indicator is education. Direct and indirect effects of education on micro and macro levels are undisputable. The aim of this study is to investigate the instruments and methods used in welfare measurement and to determine the level of welfare in Turkey using education as a welfare measure tool and compare Turkey with other countries
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 606 |